Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GET07001 | İletişim Sanatı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere iletişim hakkında kavramsal bilgiler vererek gelişim sürecini anlatmak, iletişimin özellikleri, ögeleri ve işlevleri, algı ve iletişim konusunda bilgilendirmek, ikna edici iletişim süreci, türleri ve becerileri hakkında kavrayış sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dr.Öğretim Üyesi Gülçin Göktay
1 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve kitle iletişimi hakkında yeterli bilgiye sahiptir. |
2 | İletişim sürecinin ögeleri ve alana ilişkin kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi ve görüş sahibidir. |
3 | İletişimin temelini oluşturan algı, tutum ve davranışlar konusunda kavrayış ve bilgi sahibidir. |
4 | İletişimde algının öneminden ve algının iletişimi nasıl etkilediğinden haberdardır. |
5 | Empatinin anlamını ve türleri hakkında bilgi ve fikir sahibidir, bu konuda öğrendiklerini günlük hayatında uygulayabilir. |
6 | Tutumun bileşenlerini ve oluşma sürecini bilir. |
7 | Tutum Değişim Kuramlarından haberdardır. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur.
Yok
İletişimin tanımı, temel varsayımları ve özellikleri, birimleri, İletişim ve algı, tutum ve davranışlar, ikna edici iletişim, reklamcılık, propaganda ve halkla ilişkiler
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İletişime Giriş | ||
2 | İletişimin Temel Varsayımları, Özellikleri ve Birimleri | ||
3 | İçe dönük İletişim | ||
4 | Sözlü İletişim | ||
5 | Sözsüz İletişim | ||
6 | İletişimin Temel Algı | ||
7 | Algılamayı Etkileyen Faktörler | ||
8 | Tutumlar | ||
9 | Tutumlar (Devam) | ||
10 | Tutum Değişim Kuramları | ||
11 | Tutum Değişim Kuramları | ||
12 | İkna Edici İletişim | ||
13 | Empati | ||
14 | Dinleme |
Görme Biçimleri; John Berger İletişimi Anlamak; İrfan Erdoğan Tutum, Algı, İletişim; Metin Eroğlu İkna Mühendisliği; Başak Tecer Reklam Yazarlığı; Müge Elden El, Dil, Göz, Kulak: İletişim İşim Buyology; Martin Lindstrom Kişiler Arası İletişim; Peter Hartley
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 137 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||||
ÖÇ 7 |