Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD431 | Etkileşimli Sanatlar ve Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı geleneksel sanat ile birlikte dijital teknolojilerinin gelişimine paralel dönüşen sanat algı ve işlevini aktarmak ve günlük yaşamdaki etkilerini ortaya koyarak öğrencilerin yaratıcı alanların birbirleriyle ve toplumsal olgularla olan bağlarını keşfetmelerini ve bireyde var olan yaratıcı düşüncenin farkına varmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Alper ÖNEN
1 | Tasarım ve sanat arasındaki ilişkisellik bağ ve onun boyutları üzerinde düşünme edimi kazanması sağlanır |
2 | Ortak projeler geliştirmek ve “kolektif çalışma bilinci” ne yönelik bir bakış açısı edinmek |
3 | Sanat işi açısından etkileşim kavramı: gözetlemek, araç görevi görmek anlatmak, öykülendirmek, belgelemek, algıyı genişletmek, bir oyun önermek iletişim sağlamak, görsellemek, ses üretmek, dönüştürmek depolamak ,işlemek, aracılık etmek |
4 | Medya araçları açısından etkileşim: video, bilgisayar grafiği/animasyon, sabit görüntü, projeksiyon, monitör/ekran,3D, ses elektroniği, kulaklık, hoparlör, yayın (radyo/TV), cep telefonu, el cihazları, mikrofon, RFID, motor (sibernetik, robotik, vs.) |
5 | Etkileşim nedir? Etkileşim ortakları: insan<>insan (sanatçı etkileşimi) insan<>insan (izleyici etkileşimi) insan<>bilgisayar bilgisayar<>bilgisayar bilgisayar<> harici dijital veri bilgisayar<> dış ortam bilgisayar<>analog aygıtlar |
6 | Disiplinlerarası eksende yaratıcı alanlarda geliştirilen teoriler ve kavramlar ele alınır. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
-
Ders kapsamında geleneksel sanat ve modern sanat sonrası teknoloji ile birlikte değişen sanat algısı ve uygulamaları üzerinde durulacak, yaratıcı alanlardaki katılımcılık, kolektif üretim, sanat ve gündelik yaşam, dahil etme-katılımcı edimler, yeni yaratıcı formlar oluşturma ve yeniden düzenleme, katılımcı sergi tasarımı gibi başlıkları tartışılacaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sanat Nedir-İnteraktif Sanat Nedir? | ||
2 | Kavramsal ve Tarihsel Çerçevede Sanat ve Estetik | ||
3 | Post-Modernizm, Sanat ve Estetik | ||
4 | 20.Yüzyıl Sanat Akımları ve Günümüz Sanat Anlayışını Oluşturan Temel Kavramlar | ||
5 | Dijitalleşme ve Sanat İlişkisi | ||
6 | Yeni Medya ve Sanatı | ||
7 | Sanatta Etkileşim ve Etkileşimli Sanat | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Sanatta Mekân: Etkileşim Tasarımı ve Etkileşimli Enstalasyon Sanatı | ||
10 | Etkileşimli Film ve Etkileşimli Hikâye Anlatımı | ||
11 | 21. Yüzyılda Yönelimler: Dijital Sanattan Makine Öğrenmeye | ||
12 | Dijital Sanatın Önde Gelen Temsilcileri | ||
13 | Öğrenci Sunumları | ||
14 | Öğrenci Sunumları | ||
15 | Final |
Hopkins, D. (2018). `Modern Sanattan Sonra`. Çev. Firdevs Candil Erdoğan. İstanbul: Hayalperest. Tuğal, S.A. (2018). `Oluşum Süreci İçinde Sanat`. İstanbul: Hayalperest. Wands. B. (2006). `Dijital Çağın Sanatı`. Çev. Osman Akınhay. İstanbul: Akbank Yayınları. Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |