GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EYMD431 Etkileşimli Sanatlar ve Tasarım Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans



Bu dersin amacı, dijital araçları kullanarak etkileşimli sanat ve tasarım çalışmaları geliştirmektir.


-


1 Sanat işi açısından etkileşim kavramı: gözetlemek, araç görevi görmek anlatmak, öykülendirmek, belgelemek, algıyı genişletmek, bir oyun önermek iletişim sağlamak, görsellemek, ses üretmek, dönüştürmek depolamak ,işlemek, aracılık etmek
2 Medya araçları açısından etkileşim: video, bilgisayar grafiği/animasyon, sabit görüntü, projeksiyon, monitör/ekran,3D, ses elektroniği, kulaklık, hoparlör, yayın (radyo/TV), cep telefonu, el cihazları, mikrofon, RFID, motor (sibernetik, robotik, vs.)
3 Etkileşim nedir? Etkileşim ortakları: insan<>insan (sanatçı etkileşimi) insan<>insan (izleyici etkileşimi) insan<>bilgisayar bilgisayar<>bilgisayar bilgisayar<> harici dijital veri bilgisayar<> dış ortam bilgisayar<>analog aygıtlar

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu yoktur.


-


Bu ders öğrencilere insan bilgisayar etkileşimi ve etkileşim tasarımı konularında genel bir anlayış ve deneyim kazandırmayı hedeflemektedir. Kullanıcı merkezli arayüzlerin tasarımlarında göz önünde bulundurulması gereken fiziksel, sosyal ve bilişsel etkenler üzerine çalışmaları kapsamaktadır. İnteraktif sistemler, geliştirme işlemleri, etkileşim stilleri ve tasarım konuları ele alınmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Sanat eserinin biçimi, sanat eserinin sahası
2 Etkileşim nedir? Etkilişim ortakları: insan<>insan (sanatçı etkileşimi) insan<>insan (izleyici etkileşimi) insan<>bilgisayar bilgisayar<>bilgisayar bilgisayar<> harici dijital veri bilgisayar<> dış ortam bilgisayar<>analog aygıtlar
3 İzleyici açısından etkileşim. İzleyici deneyimi kavramı
4 Sanat işi açısından etkileşim kavramı: gözetlemek, araç görevi görmek anlatmak, öykülendirmek, belgelemek, algıyı genişletmek, bir oyun önermek iletişim sağlamak, görsellemek, ses üretmek, dönüştürmek depolamak ,işlemek, aracılık etmek
5 Medya araçları açısından etkileşim: video, bilgisayar grafiği/animasyon, sabit görüntü, projeksiyon, monitör/ekran,3D, ses elektroniği, kulaklık, hoparlör, yayın (radyo/TV), cep telefonu, el cihazları, mikrofon, RFID, motor (sibernetik, robotik, vs.)
6 İşlem teknolojisi: hareket yakalama, görüntü yakalama, ses tanıma, metin tanıma, chroma anahtarlaması, bio-feedback
7 Yapay Yaşam, Yapay Zeka
8 Arasınav
9 Televarlık, telematik, telerobotik, beden ve kimlik
10 Veritabanları, veri görsellemesi ve eşleştirmesi Metin ve öyküleme ortamları
11 Oyun , oyunlaştırma, oyun kurma
12 Taktiksel medya, aktivizm, hacktivizm
13 Tasarım proje araştırma, geliştirme çalışmaları
14 Uygulama ve sunum
15 Final Sınavı

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 2 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 16 3 48
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 144

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 4 4 4 5 3 4 3 4 2 4
ÖÇ 2 5 3 4 4 5 5 4 3 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 3 3 4 4 3 5 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek