Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD431 | Etkileşimli Sanatlar ve Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, dijital araçları kullanarak etkileşimli sanat ve tasarım çalışmaları geliştirmektir.
-
1 | Sanat işi açısından etkileşim kavramı: gözetlemek, araç görevi görmek anlatmak, öykülendirmek, belgelemek, algıyı genişletmek, bir oyun önermek iletişim sağlamak, görsellemek, ses üretmek, dönüştürmek depolamak ,işlemek, aracılık etmek |
2 | Medya araçları açısından etkileşim: video, bilgisayar grafiği/animasyon, sabit görüntü, projeksiyon, monitör/ekran,3D, ses elektroniği, kulaklık, hoparlör, yayın (radyo/TV), cep telefonu, el cihazları, mikrofon, RFID, motor (sibernetik, robotik, vs.) |
3 | Etkileşim nedir? Etkileşim ortakları: insan<>insan (sanatçı etkileşimi) insan<>insan (izleyici etkileşimi) insan<>bilgisayar bilgisayar<>bilgisayar bilgisayar<> harici dijital veri bilgisayar<> dış ortam bilgisayar<>analog aygıtlar |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
-
Bu ders öğrencilere insan bilgisayar etkileşimi ve etkileşim tasarımı konularında genel bir anlayış ve deneyim kazandırmayı hedeflemektedir. Kullanıcı merkezli arayüzlerin tasarımlarında göz önünde bulundurulması gereken fiziksel, sosyal ve bilişsel etkenler üzerine çalışmaları kapsamaktadır. İnteraktif sistemler, geliştirme işlemleri, etkileşim stilleri ve tasarım konuları ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Sanat eserinin biçimi, sanat eserinin sahası | ||
2 | Etkileşim nedir? Etkilişim ortakları: insan<>insan (sanatçı etkileşimi) insan<>insan (izleyici etkileşimi) insan<>bilgisayar bilgisayar<>bilgisayar bilgisayar<> harici dijital veri bilgisayar<> dış ortam bilgisayar<>analog aygıtlar | ||
3 | İzleyici açısından etkileşim. İzleyici deneyimi kavramı | ||
4 | Sanat işi açısından etkileşim kavramı: gözetlemek, araç görevi görmek anlatmak, öykülendirmek, belgelemek, algıyı genişletmek, bir oyun önermek iletişim sağlamak, görsellemek, ses üretmek, dönüştürmek depolamak ,işlemek, aracılık etmek | ||
5 | Medya araçları açısından etkileşim: video, bilgisayar grafiği/animasyon, sabit görüntü, projeksiyon, monitör/ekran,3D, ses elektroniği, kulaklık, hoparlör, yayın (radyo/TV), cep telefonu, el cihazları, mikrofon, RFID, motor (sibernetik, robotik, vs.) | ||
6 | İşlem teknolojisi: hareket yakalama, görüntü yakalama, ses tanıma, metin tanıma, chroma anahtarlaması, bio-feedback | ||
7 | Yapay Yaşam, Yapay Zeka | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Televarlık, telematik, telerobotik, beden ve kimlik | ||
10 | Veritabanları, veri görsellemesi ve eşleştirmesi Metin ve öyküleme ortamları | ||
11 | Oyun , oyunlaştırma, oyun kurma | ||
12 | Taktiksel medya, aktivizm, hacktivizm | ||
13 | Tasarım proje araştırma, geliştirme çalışmaları | ||
14 | Uygulama ve sunum | ||
15 | Final Sınavı |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 |