GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EYMD425 Dijital Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans



Bu ders, geleneksel ile yeni medyanın farklılıklarını, yeni medyanın gelişim ve dönüşüm sürecini, yeni medya ile ilgili kuramları, yeni medyanın yarattığı medya kavramlarını, sosyal ağlar tarihini, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimin gelişim ve dönüşüm sürecini, dijital pazarlamanın çevresini ve etkileyen faktörleri, dijital pazarlama uygulamaları ile dijital pazarlama kampanya planlama süreci ve uygulamalarını incelemeyi, anlamayı ve öğrenmeyi amaçlamaktadır.


Dr.Öğr.Üyesi Hakan TAN


1 Yeni iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
2 Hedef kitleleriyle iletişim kurma ve geliştirmede süreç ve teknikler konusunda bilgi sahibi olur.
3 Alanla ilgili olarak araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Dijital pazarlama kavram, kuram ve uygulamalarına hâkim olur.
5 Dijital pazarlama uygulamalarını gerçekleştirebilirler.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu yoktur.


-


Ders, dijital pazarlamanın temel kavramlarında sağlam bir temel sağlayacaktır. Okumalar, vaka çalışmaları ve projeler yoluyla öğrenciler başarılı çevrimiçi pazarlama stratejileri, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, arama, sosyal medya ve ağlar, mobil ve web analitiği hakkında bilgi sahibi olacaklardır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tanışma, Dersin Tasarımı ve Ders İçeriğinin Paylaşılması
2 Medyanın Gelenekselden Yeni Medya Kuramına Gelişim Ve Dönüşüm Süreci: İnsan İletişimin Çok Kısa Bir Kronolojisi, İletişim, İletişim İşlevleri, İletişim Bilimi, Kitle İletişimi, Kitle İletişim Araçları ile İletişim Arasındaki Farklar, Yeni Medya Kavramı ve Kuramının Gelişimi, Yeni İletişim Teknolojileri ile İletişimin Özelliklerinin Bütünleşmesi
3 Yeni Medya Kuramının İlkeleri ve Unsurları ile Yeni Medyanın Yarattığı Medya Kavramları: Hız, Internet, Yöndeşme, Küreselleşme, Sibernetik, Sanallık, Ölçümleme, Etkileşimlilik, Paylaşımcılık, Katılımcılık, Ödenen Medya (Paid Media), Sahip Olunan Medya (Owned Media), Kazanılan Medya (Earned Media), Etkileşimli Medya (Interactive Media)
4 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Gelişim Süreci : Pazarlama Nedir?, Pazarlama Karması ve Dört (P), Pazarlama Karmasına Eklenmek İstenen Yeni (P)’Ler, Pazarlama İletişimi Kavramı, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Pazarlama 3.0, 4.0 ve 5.0 Kavramları
5 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Gelişim Süreci : Pazarlama Yönetimindeki Dönüşüm ve Modern Pazarlama, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Karması, Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile Sosyal Medya İlişkisi
6 Dijital Pazarlama: Dijital Dönüşüme İtici Güçler Ve Engeller, Geleneksel ve Dijital Medyada Pazarlama ve Reklam Farklılıkları, Dijital Pazarlama Çevresi, Dijital Pazarlama Somut ve Soyut Faydaları
7 Ağızdan Ağıza Pazarlama, Viral ve Buzz Pazarlama
8 Ara Sınav
9 İçerik Pazarlama, Adwords ve Reklam Bantları Reklamcılığı, Mobil Reklamcılık/Pazarlama
10 Arama Motoru Pazarlaması (SEM- Search Engine Marketing), Advergaming, E-Mail/E-Posta Pazarlaması, Video Reklamcılığı, Sosyal Medya Reklamcılığı/Pazarlaması
11 Durum Analizi, Araştırma, SWOT ve PEST, Dilimleme (Segmentasyon), Amacının ve Stratejisinin Belirlenmesi, Bütçe,
12 Medya Mecralarını Belirlemek ve Dijital Reklam Maliyet Hesaplama Çeşitleri
13 Grup Çalışması Dijital Pazarlama Kampanya Uygulamaları
14 Grup Çalışması; Dijital Pazarlama Kampanya Uygulamaları
15 Final Sınavı

1. Chaffey, D. ve Chadwick, E. F. (2016). Dijital Pazarlama: Strateji, Yürütme ve Uygulama, çev: Apaydın, F. ve Aksakal, A. Pearson Education Limited. 2. Clow, K. E. ve Baack, D. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, çev: Öztürk, R. G. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 3. Karahasan, F. (2012). Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları, İstanbul: Doğan Kitap. 4. Kingsnorth, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi: Çevrimiçi (Online) Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 5. Kotler, P. ve Armstrong, G. (2016). Principles of Marketing, Pearson Education Limited, England. 6. Kotler, P. Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2010). Pazarlama 3,0. çev: Dündar, K. İstanbul: Optimist Yayınları. 7. Kotler, P. Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4,0. çev: Özata, N. İstanbul: Optimist Yayınları. 8. Kotler, P. ve Keller, K. L. (2016). Marketing Management, (15e). Pearson Education Limited, England. 9. Odabaşı, K. (2018). Dijital Pazarlama Stratejileri, İstanbul: Cinius Yayınları. 10. Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2011). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: Mediacat Kitapları. 11. Odabaşı, Y. (2013). Tüketim Kültürü, İstanbul: Sistem Yayıncılık. 12. Odabaşı, Y. (2014). Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, İstanbul: MediaCat Kitapları. 13. Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2015). Tüketici Davranışı, İstanbul: Mediacat Kitapları. 14. Ryan, D. (2016). Dijital Pazarlama: Dijital Kuşağa Seslenmek İçin Pazarlama Stratejileri, çev: Kemaloğlu, M. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. 15. Tasner, M. (2011). Anında Pazarlama, Web 3.0 Pazarlama Klavuzu, çev: Özer, A. İstanbul: MediaCat Kitapları. 16. Vaynerchuck, G. (2013). Markanız İçin İnterneti Nasıl Kullanmalısınız? çev: Göktem, L. İstanbul: MediaCat Kitapları. 17. Ackland, R. (2013). Web Social Science: Conmobilts, Data And Tools For Social Scientists In The Digital Age, Sage Publications Ltd. Printed and bound by CPI Group (UK) Ltd. 18. Evans, L. L. (2012). Social Media Marketing: Strategies For Engaging in Facebook, Twitter & Other Social Media, QUE, Printed in the United States Of America. 19. Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama, İstanbul: Derin Yayınları. 20. Hinton, S. ve Hjorth L. (2013). Understanding Social Media, Sage Publications Ltd. Printed and bound by CPI Group (UK) Ltd. 21. Jenkins, H., Ford, S. ve Green, J. (2013). Spreadable Media: Creating Value And Meaning In A Networked Culture, New York University Press, New York and London. Manufactured in the United States of America. 22. Kawasaki, G. ve Fitzpatrick, P. (2015). Sosyal Medya Sanatı, çev: Benveniste, M. İstanbul: MediaCat Kitapları. 23. Mestçi, A. (2017). İnternette Reklamcılık: Dünyada ve Türkiye’de İnternet ve İnternet Reklamcılığı Kavramları, İstanbul: Pusula 20 Teknoloji. 24. Özgüven, N. (2015). Sosyal Ağlarda Markalaşma: Dijital Ortamlardaki Reklam Uygulama Örnekleri, ed. Özkan, A. Tandaçgüneş, N. & Önaydoğan, B. Yeni Medya ve Reklam, İstanbul: Derin Yayınları, s: 111-130. 25. Tandaçgüneş, N. (2015). Yeni ve “Oyun” Olgusunun Değişen Kültür İşlevi: Advergaming, ed. Özkan, A. Tandaçgüneş, N. & Önaydoğan, B. Yeni Medya ve Reklam, İstanbul: Derin Yayınları, s: 253-279. 26. Arslan, K. ve Arslan, P. (2012). Mobil Pazarlama (SoLoMo), İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim. 27. Hopkins, J. ve Turner, J. (2013). Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey: Araçlar, Stratejiler, Deneyimler, çev: Gündüz, B. İstanbul: Optimist Yayın Dağıtım. 28. Kalan, Ö. (2015). Postmoden Tüketim ve Mobil Pazarlama Stratesi Olarak Viral Reklam, ed. Özkan, A. Tandaçgüneş, N. & Önaydoğan, B. Yeni Medya ve Reklam, İstanbul: Derin Yayınları, s: 281-299. 29. Nelson-Field, K. (2017). Viral Pazarlama: Paylaşım Bilimi, çev: Arslanpay, S. İstanbul: The Kitap Yayınları. 30. Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, drl. Binark, M. İstanbul Ayrıntı Yayınları. 31. Crowley, D. ve Heyer, P. (2010). İletişim Tarihi: Teknoloji-Kültür-Toplum, çev: Ersöz, B. Ankara: Phoneix Yayınevi. 32. Flew, T. (2008). New Media: An Introduction, Oxford University Press, Australia & New Zeland. Printed in Hong Kong by Sheck Wash Tong Printing Press Ltd. 33. Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I. ve Kelly, K. (2010). New Media: A Critical Introduction, Routledge Taylor & Francis Group, Printed and bound in Great Britain by the MPG Books Group. 34. Manovich, L. (2001). The Language of New Media, USA: The MIT Press. 35. McLuhan, M ve Powers, B. R. (1992). The Global Village, Oxford University Press, United States of America. 36. McQuail D. (2006). McQuail’s Mass Communication Theory, (Fifth Edition), Sage Publications Ltd. Printed in Great Britain by The Alden Press, Oxford.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 3 36
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 16 3 48
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 138

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 4 3 3 3 2 5 3 4 5 5 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 4 5 4 5 5 5 4 3 5 3 4 3 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 3 2 4 3 3 4 3 5 5 4 4 3 4 3 3
ÖÇ 4 3 2 3 4 4 3 2 3 3 4 4 3 3 3 3 4 5
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 4 3 4 3 3 4 3 3 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek