Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD324 | Tasarım için Dijital İçerik Üretimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu ders, öğrencilerin tasarım alanında kullanılabilecek dijital içerik hazırlama ve sunmayı öğrenmesine destek olur.
Dr. Öğretim Üyesi Isnur Inci Armutlu
1 | İçerik Üretimi ile ilgili temel kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Dijital medyada farklı içerik üretim türleri ve stratejileri |
3 | İçerik üretimi için araçlar - Adobe Dreamweaver uygulamaları I |
4 | Grafik üretimi için araçlar - Adobe Photoshop Uygulamaları II |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Bu derste, dijital içerikle ilgili tasarımların yapılmasında kullanılan programların kullanılmasını sağlanır. İçerikle ilgili tanım ve pazarların tanınması da diğer hedefler arasındadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dijital medyada içerik üretimine genel bakış | |||
2 | Dijital medyada farklı içerik üretim türleri ve stratejileri | |||
3 | Temel web üretimi kavramları – HTML ve CSS | |||
4 | Bilgi mimarisi ve web için tasarım | |||
5 | İçerik üretimi için araçlar - Adobe Dreamweaver | |||
6 | İçerik üretimi için araçlar - Adobe Dreamweaver uygulamaları I | |||
7 | İçerik üretimi için araçlar - Adobe Dreamweaver uygulamaları II | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Grafik üretimi için araçlar - Adobe Photoshop | |||
10 | Grafik üretimi için araçlar - Adobe Photoshop Uygulamaları I | |||
11 | Grafik üretimi için araçlar - Adobe Photoshop Uygulamaları II | |||
12 | Mobil Uygulamalar için araçlar | |||
13 | Mobil Uygulamalar için araçlar | |||
14 | Mobil Uygulamalar için araçlar | |||
15 | Final Sınavı |
Temel, M., & Koçak , Ö. F. (Eds.). (2021). Dijital Çağda İletişim, Kültür ve Medya 2. İstanbul: Çizgi Kitabevi. Balcı, F. (Ed.). (2020). Dijital Kültür 2, Yeni Medya-Küreyerelleşme-Hibritleşme-Dil-Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları. İstanbul: Arı Sanat Yayınevi. Özdemir, M. (Ed.). (2019). Dijital Kültür, Tradijital-Medya-Internet-Edebiyat ve Halkbilim Araştırmaları . İstanbul. Akçadoğan, I. İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam . İstanbul: Epsilon.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 |