GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EYMD322 Yaratıcı Teknoloji Atölyesi 1: Ses ve Görüntü Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans



Bu ders, görüntü ve ses kullanımlarını etkin hale getirir. Görsel öğelerin tedarik edilmesi, fontların indirilmesi, uygulama programlarıyla hazırlanan tasarımların farklı formatlarda kaydedilmesi, film kurgulama ve ses ekleme gibi detaylar öğretilir.


Dr. Öğretim Üyesi Isnur Inci Armutlu


1 Video, ses, görüntü ve işleme teknikleri ile ilgili bilgilerine sahiptir.
2 Farklı malzemeler kullanarak kurgu ve işleme tekniklerini geliştirir.
3 Multimedya içerik üretiminin esaslarını bilir.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu yoktur.


Yok


Bu derste, tasarımda kullanılan Adobe Photoshop, Adobe Illustrator gibi programlar hakkında bilgi vermek ve temel kullanım aşamalarını anlatmak temel hedeftir. Bununla birlikte video edit programlarıyla (Filmora Premier, vb) kurgu ve ses ekleme gibi temel bilgi ve becerilerin kazandırılması sağlanır. Bir proje kapsamında strateji doğrultusunda hazırlanacak tasarım ve kurgunun yapılması da hedeflenmektedir.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ses formatları
2 Temel ses fiziği ve akustik
3 Dijital audio prodüksiyon
4 Stüdyo kayıt teknikleri
5 Sentezleme teknikleri ve miksaj
6 Bilgisayarlı müzik prodüksiyon teknikleri
7 Görüntü formatları
8 Ara Sınav
9 Görüntü işleme ve tasarım
10 Video kurgu/montaj, kurgu yöntemleri
11 Kurgunun aşamaları, time-code, geçişler, color-correction.
12 Ses ve görüntü birleştirme, özgün proje üretimi
13 Tasarım proje araştırma, geliştirme çalışmaları
14 Uygulama ve sunum
15 Final Sınavı

Tuğal, S. A. (2018). Dijital Sanat. İstanbul : Hayalperest Yayınevi. Parsa, A. F., & Akçora As, E. (Eds.). (2020). Dijital İmgeler Evreni. İstanbul: Doruk Yayınevi. Temel, M., & Koçak , Ö. F. (Eds.). (2021). Dijital Çağda İletişim, Kültür ve Medya 2. İstanbul: Çizgi Kitabevi. Balcı, F. (Ed.). (2020). Dijital Kültür 2, Yeni Medya-Küreyerelleşme-Hibritleşme-Dil-Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları. İstanbul: Arı Sanat Yayınevi. Özdemir, M. (Ed.). (2019). Dijital Kültür, Tradijital-Medya-Internet-Edebiyat ve Halkbilim Araştırmaları . İstanbul. Akçadoğan, I. İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam . İstanbul: Epsilon.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 3 36
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 146

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 4 4 4 4 3 4 5 3 5 5
ÖÇ 2 5 3 5 3 5 4 3 5 4 5 5
ÖÇ 3 4 5 3 4 4 3 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek