Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD322 | Yaratıcı Teknoloji Atölyesi 1: Ses ve Görüntü | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu ders, görüntü ve ses kullanımlarını etkin hale getirir. Görsel öğelerin tedarik edilmesi, fontların indirilmesi, uygulama programlarıyla hazırlanan tasarımların farklı formatlarda kaydedilmesi, film kurgulama ve ses ekleme gibi detaylar öğretilir.
Dr. Öğretim Üyesi Isnur Inci Armutlu
1 | Video, ses, görüntü ve işleme teknikleri ile ilgili bilgilerine sahiptir. |
2 | Farklı malzemeler kullanarak kurgu ve işleme tekniklerini geliştirir. |
3 | Multimedya içerik üretiminin esaslarını bilir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Bu derste, tasarımda kullanılan Adobe Photoshop, Adobe Illustrator gibi programlar hakkında bilgi vermek ve temel kullanım aşamalarını anlatmak temel hedeftir. Bununla birlikte video edit programlarıyla (Filmora Premier, vb) kurgu ve ses ekleme gibi temel bilgi ve becerilerin kazandırılması sağlanır. Bir proje kapsamında strateji doğrultusunda hazırlanacak tasarım ve kurgunun yapılması da hedeflenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ses formatları | |||
2 | Temel ses fiziği ve akustik | |||
3 | Dijital audio prodüksiyon | |||
4 | Stüdyo kayıt teknikleri | |||
5 | Sentezleme teknikleri ve miksaj | |||
6 | Bilgisayarlı müzik prodüksiyon teknikleri | |||
7 | Görüntü formatları | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Görüntü işleme ve tasarım | |||
10 | Video kurgu/montaj, kurgu yöntemleri | |||
11 | Kurgunun aşamaları, time-code, geçişler, color-correction. | |||
12 | Ses ve görüntü birleştirme, özgün proje üretimi | |||
13 | Tasarım proje araştırma, geliştirme çalışmaları | |||
14 | Uygulama ve sunum | |||
15 | Final Sınavı |
Tuğal, S. A. (2018). Dijital Sanat. İstanbul : Hayalperest Yayınevi. Parsa, A. F., & Akçora As, E. (Eds.). (2020). Dijital İmgeler Evreni. İstanbul: Doruk Yayınevi. Temel, M., & Koçak , Ö. F. (Eds.). (2021). Dijital Çağda İletişim, Kültür ve Medya 2. İstanbul: Çizgi Kitabevi. Balcı, F. (Ed.). (2020). Dijital Kültür 2, Yeni Medya-Küreyerelleşme-Hibritleşme-Dil-Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları. İstanbul: Arı Sanat Yayınevi. Özdemir, M. (Ed.). (2019). Dijital Kültür, Tradijital-Medya-Internet-Edebiyat ve Halkbilim Araştırmaları . İstanbul. Akçadoğan, I. İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam . İstanbul: Epsilon.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |