1 |
Tanışma, Dersin Tasarımı ve Ders İçeriğinin Paylaşılması ; Eleştirel Yaklaşım, Göstergebilim, İçerik Analizi, Söylem Analizi, |
|
|
2 |
Medyada Analiz Yöntemlerine Genel Bir Bakış
İletişim, Bilim, Yöntem, Propaganda, İkna, İmge, İmaj, Göz ve Görsel Düşünme, İmge ve İmajın Yükselişi Sözün Düşüşü, Semboller, Piktogram, İdeogram, Renklerin Anlamı, Simülakrlar ve Simülasyon, Piktogram ve İdeogram, Renklerin Anlamı, Düzanlam ve Yananlam, Sembol ve Gösterge, Göstergeleri Tüketmek |
|
|
3 |
Frankfurt Okulu ve Temsilcileri, Hegemonya Kavramı ve Temsilcileri, Kültürel Çalışmalar ve İletişimin Ekonomi Politiği |
|
|
4 |
Göstergebilim: Ferdinand De Saussure ve Charles Sanders Peirce, Vladimir Propp, Roman Jakobson, Roland Barthes |
|
|
5 |
Göstergebilimsel Kavramlar : Gösterge-Gösteren/Gösterilen, Dil-Söz, Töz-Biçim, Eşsürem/Artsürem, Sistem- Değer ile Dilin Çizgiselliği ve Nedensizliği, Fonem (Ses Birim), Parola (Söz), Paradigma (Dizge), Dizim (Sentegma) ve Yapısalcılığa Göstergebilimsel Bakış, Mit, Eğretileme (Metafor) ve Düzdeğişmece (Metanomi, Çerçeve |
|
|
6 |
Logo Analizi, Afiş Analizi, Reklam Analizi, Sosyal Medya Analizi ve Örnekleri |
|
|
7 |
Göstergebilimsel Film Analizi |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
İçerik Analizinin Kısa Tarihçesi, İçerik Çözümleme Tanımları, İçerik Çözümlemesi Çeşitleri, İçerik Çözümleme Tekniğinin Unsurları |
|
|
10 |
Geleneksel ve Yeni Medyada İçerik Analiz Örnekleri |
|
|
11 |
Söylem Nedir? Söylem; Benzerlikler, Karşıtlıklar ve Farklılıklar, Söylem Çözümleme Biçimleri, Söylemin Özellikleri ve Türleri, Söylem – Verici- Öznellik, Söylem ve Kanıtlama |
|
|
12 |
Van Dijk’in Söylem Çözümlemesi, Yeni Medyada Söylem Analizi Örnekleri |
|
|
13 |
Grup Çalışması; Geleneksel ve Yeni Medyada “Medya Analizi”; Göstergebilim, İçerik ve Söylem Analizi Örnekleri Sunum ve Anlatımlar |
|
|
14 |
Grup Çalışması; Geleneksel ve Yeni Medyada “Medya Analizi”; Göstergebilim, İçerik ve Söylem Analizi Örnekleri Sunum ve Anlatımlar |
|
|
15 |
Final Sınavı |
|
|