GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EYMD423 Medya Planlama Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans



Bu ders geleneksel ve dijital medyadaki reklam, pazarlama, dijital pazarlama ve uygulamaları ile medya planlaması ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, medya planlama uygulamalarını incelemeyi, anlamayı ve öğrenmeyi amaçlamaktadır. Bu ders bağlamında öğrenciler, medya planlama alanında temel kavramlara ve dijital mecra tanımlarına ve yaklaşımlarına hâkim olurlar ve medya planlama stratejilerini uygulayabilirler.


Dr. Öğr. Üyesi Hakan TAN


1 Medya planlama alanında temel kavramlara hakim olurlar
2 Dijital mecra tanımlarına ve yaklaşımlarına hakim olurlar
3 Medya planlama stratejilerini uygulayabilirler

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu yoktur.


Yok


Medya alanında medya planlama yapılması, dijital medya planlama stratejilerinin öğrenilmesi


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 anışma, Dersin Tasarımı ve Ders İçeriğinin Paylaşılması
2 Geleneksel Medya ve Yeni Medya Kuramı: İnsan İletişimin Çok Kısa Bir Kronolojisi, İletişim, İletişim İşlevleri, İletişim Bilimi, Kitle İletişimi, Kitle İletişim Araçları ile İletişim Arasındaki Farklar, Yeni Medya Kavramı ve Kuramının Gelişimi, Yeni İletişim Teknolojileri ile İletişimin Özelliklerinin Bütünleşmesi
3 Yeni Medya Kuramının İlkeleri ve Unsurları ile Yeni Medyanın Yarattığı Medya Kavramları: Hız, Internet, Yöndeşme, Küreselleşme, Sibernetik, Sanallık, Ölçümleme, Etkileşimlilik, Paylaşımcılık, Katılımcılık, Ödenen Medya (Paid Media), Sahip Olunan Medya (Owned Media), Kazanılan Medya (Earned Media), Etkileşimli Medya (Interactive Media)
4 Reklam Kavramına Bütünsel Bir Bakış: Reklam Tanımı ve Önemi, Reklamın Amaçları ve İşlevleri, Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Etki Modelleri, Reklam Stratejisinin Unsurları (5m), Başlıca Reklam Kararları, Tüketicilerin Etkili Reklama Verdikleri Bütünsel Yanıtların Unsurları, Reklam ve Retorik, Tüketici Davranışları ve Reklam, Tüketicilerin Dilimlenmesinde Kullanılan Temel Değişkenler Yaklaşımı
5 Pazarlama Nedir?, Pazarlama Karması ve Dört (P), Pazarlama Karmasına Eklenmek İstenen Yeni (P)’Ler, Pazarlama İletişimi Kavramı, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Pazarlama 3.0, 4.0 ve 5.0 Kavramları, Pazarlama Yönetimindeki Dönüşüm ve Modern Pazarlama, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Karması, Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile Sosyal Medya İlişkisi, Dijital Dönüşüme İtici Güçler Ve Engeller, Geleneksel ve Dijital Medyada Pazarlama ve Reklam Farklılıkları, Dijital Pazarlama Çevresi, Dijital Pazarlama Somut ve Soyut Faydaları
6 İçerik Pazarlama, Adwords ve Reklam Bantları Reklamcılığı, Mobil Reklamcılık/Pazarlama, Arama Motoru Pazarlaması (SEM- Search Engine Marketing), Advergaming, E-Mail/E-Posta Pazarlaması, Video Reklamcılığı, Sosyal Medya Reklamcılığı/Pazarlaması
7 Medya Planlaması Nedir?, Medya Planlamasında Kontrol Edilemeyen Faktörler, Medya Hedeflerini Oluşturmak, Medya Planını Oluşturmak
8 Ara Sınav
9 Medya Planlaması Yapılmadan Önceki Aşamalar, Hedef Kitlemiz Kimdir?, Reklam Nerede, Hangi Coğrafyada Yapılacak?
10 Reklamın Ne Zaman Yapılacak?, Reklamın En İyi Kampanya Süresi Ne Olmalıdır?, En Uygun Medya Bileşeni Ne Olmalıdır?, Medya Planı Sunumda Olması Gereken Unsurlar
11 Durum Analizi, Araştırma, SWOT ve PEST, Dilimleme (Segmentasyon), Amacının ve Stratejisinin Belirlenmesi, ve Bütçe
12 Evren – Rating – Share – GRP – Reach; CPT/CPM; CPP; CPS – SOV – SOS – EFR; İnternet Reklam Maliyet Hesaplama Çeşitleri; İnternette Reklam Ödeme Çeşitleri
13 Grup Çalışması: Medya Planlama Uygulamaları
14 Grup Çalışması: Medya Planlama Uygulamalar
15 Final Sınavı

1. Cem, İ. H. (2019). Medya Planlamasında Kullanılan Araştırmalar ve Veriler, İstanbul: MediaCat Kitapları. 2. Erol, G. (2007). Reklam ve Medya Planlaması, İstanbul: Beta Basım Yayım. 3. Sissors, J. Z. ve Baron, R. B. (2010). Advertising Media Planning, The McGraw-Hill Companies, Printed in the United States of America.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 6 5 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 11 2 22
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 6 72
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 4 3 3 4 3 4 4 4 3 4
ÖÇ 2 4 3 3 4 3 4 3 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek