GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EBUS423 Brand Management Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


“Brand” is a very important concept in the field of public relations, marketing and advertising. The aim of this course is to explain the concept of brand and to emphasize why the concept is so important in an interdisciplinary way. In this direction, it is aimed to learn the components of a brand, identity, value and how brand strategy is managed.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÇİÇEK


1
2
3
4

Birinci Öğretim


YOK


-


The course aims to give the concept of brand in the most detailed way with all its components, while supporting it with creative and current examples.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 1. Introduction and What is a Brand? 2 Brand Equity and Brand Related Concepts 3 Brand Identity 4 Relationship between Social Identity and Brand Identity 5 Brand Loyalty 6 Brand Stories 7 Midterm Exam 8 Brand and Marketing Communication 9 Brand and Sensory Marketing 10 “Branding Concept: The Case of Istanbul Airport” 11 Brand Management Case Study 12 Consumer Behavior 13 Assessment / Student Practices 14 Final Exam

Aktuğlu, Işıl Karpat. Marka Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2004., Martin Lindstrom, Duyular ve Marka, Ankara: Optimist, 2006. Douglas B. Holt, İkon Markalar, İstanbul: MediaCat, 2006. Aaker, D., (2010), Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: Mediacat. Aaker, David A. (2016), Markalama, MediaCat Yayınları, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek