GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EBUS324 International Marketing Seçmeli Ders Grubu 3 6 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


Bu ders, öğrencilere bilinçli yönetim kararları almak için veri kullanmanın temel tekniklerini tanıtmak üzere tasarlanmıştır. Özellikle, karar verme becerilerini geliştirmek amacıyla karar problemlerini modellemenin veya yapısal olarak düşünmenin çeşitli yollarına odaklanacaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Figen Haravon


1 Temel Pazar ve Pazarlama kavramlarına hakim olmak
2 Uluslararası Pazarlama Stratejilerini Kavramak
3 Fiyat, Ürün, Promosyon ve place stratejilerini değerlendirmek

Birinci Öğretim



Yok


Pazarlamanın Temel Kavramları Pazarların Temel Kavramları Değer Zinciri ve Pazarlama Karması Pazarlama Stratejileri ve SWOT Analizi Pazarlama Ortamı Pazarlama Stratejileri ve Tüketici Davranışları Marka Oluşturma ve Önceki Haftaların İncelenmesi Ürün Stratejisi Fiyatlandırma Stratejileri Uygulama Stratejileri İletişim Stratejileri Doğrudan Pazarlama, Dijital Pazarlama


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Küresel Pazarlama Kavramları ve Yaklaşımları
2 Pazar Segmentasyonu
3 Hedef pazar, Farklılaştırılmamış pazarlama, Farklılaştırılmış pazarlama, Niş pazarlama
4 Pazar Konumlandırma, Pazarı Etkileyen Çevresel Faktörler
5 Küresel pazarlamanın ve yabancı pazarlara girişin nedenleri
6 Dolaylı ve doğrudan ihracat, İhracat Yönetim Şirketleri, Piggybacking
7 Vize Sınavı
8 Dolaylı ve doğrudan ihracat, İhracat Yönetim Şirketleri, Piggybacking
9 Lisanslama, Franchise, Franchise Lisanslamanın Avantajları ve Dezavantajları
10 Ortak Girişim ve Stratejik İttifaklar ve Ortak Girişim ve Stratejik İttifakların avantajları ve dezavantajları nelerdir?
11 Fiyat Politikaları
12 Dağıtım Kanalı
13 Promosyon: Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış.

Philiph Kotler Marketing



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 28 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 5 4 2
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 2 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek