GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
IMUING406 Applied Research Project (Dissertation) Seçmeli Ders Grubu 4 8 30.00 12.00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, öğrencilere seçtikleri alanda profesyonel deneyim kazandırmak ve teorik bilgilerini uygulamaya dökme fırsatı sunmaktır. Ders kapsamında öğrenciler bir kurum veya kuruluşta staj yaparak çalışma ortamını tanır, mesleki becerilerini geliştirir ve staj deneyimlerini rapor hâline getirirler. Rapor, öğrencinin gözlemlerini, öğrenimlerini ve edindiği deneyimleri yansıtır.


Gökçen KARA


1 Öğrenciler, seçtikleri alanda profesyonel çalışma ortamına uyum sağlayabilir.
2 Öğrenciler, kendi alanlarında mesleki bilgiye ve iş süreçlerini kavrama becerisine sahip olurlar. (TYYÇ 6. Düzey: Alan bilgisi ve mesleki kavrayış)
3 Beceri (Skills): Mesleki görevleri bağımsız olarak yürütebilme, iş akışlarını analiz edebilme ve gözlem ile deneyimlerini raporlayabilme becerisi kazanırlar. (TYYÇ 6. Düzey: Alan uygulama becerisi ve problem çözme)

Birinci Öğretim



Yok


Staj yapılacak kurum veya kuruluşun seçimi ve planlanması Mesleki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi Günlük veya haftalık çalışma raporlarının tutulması Staj süresince gözlemler ve deneyimlerin kaydedilmesi Edinilen deneyimlerin ve kazanılan becerilerin değerlendirilmesi Staj sonunda kapsamlı bir rapor hazırlanması ve sunulmas


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin amacı, kapsamı, değerlendirme ölçütleri, raporlama yöntemleri anlatılır. Öğrencilere kurum seçimi ve resmi belgeler hakkında bilgi verilir.
2 Öğrenciler staj yapacakları kurumları belirler, onay süreçleri başlatılır. CV ve niyet mektupları üzerinde çalışılır.
3 İş ortamında etik kurallar, gizlilik, zaman yönetimi, iletişim ve temsil konuları işlenir.
4 Öğrenciler kurumlarla iletişime geçer; staj başlangıç tarihleri netleştirilir. Gözlem formu ve günlük taslağı tanıtılır
5 Öğrenciler stajlarına fiilen başlar. İlk haftada iş ortamına adaptasyon, kurum tanıtımı ve gözlem yapılır.
6 Öğrenciler ilk gözlem raporlarını teslim eder. Akademik danışman geribildirim verir.
7 Öğrenciler staj yaptıkları kurumlarda dil öğretimi, çeviri, metin analizi veya ilgili alanda görevler üstlenir.
8 Öğrenciler staj deneyimlerini kısa bir sunumla paylaşır. Süreçteki sorunlar, çözümler ve öneriler tartışılır.
9 Öğrenciler görevlerine devam eder; bağımsız sorumluluklar üstlenmeye başlar.
10 İkinci gözlem raporu teslim edilir. Gelişim düzeyi değerlendirilir.
11 Öğrenciler kurumda özel proje veya özgün bir katkı sunar (ders materyali tasarımı, edebi etkinlik, dil atölyesi vb.).
12 Kurumlardan staj değerlendirme formları toplanır, öğrencilere son rapor yönergeleri verilir.
13 Öğrenciler nihai raporlarını hazırlar. Akademik biçimlendirme, kaynak gösterimi ve sunum teknikleri anlatılır.
14 Öğrenciler staj süreçlerini akademik bir sunumla paylaşır. Danışmanlar geri bildirim verir ve notlandırma yapılır.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

evet


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 99 1 99
Tartışma 90 1 90
Gözlem 90 1 90
Gösterme 90 1 90
Alan Çalışması 90 1 90
Beyin Fırtınası 90 1 90
Proje Sunma 99 1 99
Performans 90 1 90
Toplam İş Yükü (saat) 738

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek