Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EILL103 | Introduction to Literary Studies I | Ders | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Öğrencilerin edebiyat kuramlarını öğrenmeye hazırlayacak temel edebi kavramları öğretmek.
Şenay Tanrıvermiş
1 | Edebi kavramları öğrenerek temel kuramları okuyabilecek düzeye gelmek. |
2 | Edebi türleri teoriler eşliğinde tanımak. |
3 | Yer, zaman, mekan, kahraman ve olay örgüsü bütününü değerlendirebilme |
4 | Kurgudaki öğeleri teker teker ve bir bütün olarak analiz yetisi. |
5 | Romanlar aracılığıyla gerçek ve kurgu tanımlamalarına yeni perspektifler kazandırmak. |
Birinci Öğretim
Tek ön koşul ingilizce bilinmesidir.
Öğrenilen kavramlar eşliğinde metin analizlerini sınıfta etkin okumayla pratik etmek.
Dünya edebiyatına yön veren eserler aracılığıyla temel edebiyat kavramlarını metinler üzerinde bulmak ve tanımlamak.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Introduction to Literature and Critical Thinking The Canon | ||
2 | Roman ve/ya kurgu metinlerde 'giriş' ve 'başlangıç nasıl olmalıdır? Anlatıda başlangıçın önemi nedir? | ||
3 | Edebiyatta 'bakış açısı' nedir? İşlevleri nelerdir? | ||
4 | Edebiyatta bilinç akışı tekniği nedir? Ne işe yarar ve neden önemlidir? | ||
5 | Monolog nedir? Monolog türleri ve işlevleri nelerdir? | ||
6 | Edebiyatta tekstlerarası nedir? İşlevleri nelerdir? | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Edebiyatta yabancılaştırma nedir? İşlevleri nelerdir ve özellikle nerelerde kullanılır? | ||
9 | Büyülü Gerçekçilik nedir? Ne amaçla kullanılır ve nasıl bir etki aratır? | ||
10 | Suç ve Ceza romanı üzerinden tür ve kavram çalışması. Kahraman yaratma teknikleri nelerdir? | ||
11 | 1984 romanı üzerinden distopya tanımlaması yapmak. Romandaki sembolik dilin çözümlenmesi ve alegori analizi yapmak. | ||
12 | Yabancı romanında kahramanın motivasyonu nedir? Varoluşçuluk ve absürdizm tanımlaması yapmak. | ||
13 | Değişim romanı eşliğinde tekinsizlik ve yabancılaşma kavramlarını tahlil etmek. | ||
14 | Final Sınavı |
Dostoyevski- Suç ve Ceza Franz Kafka- Değişim George Orwell- 1984 Albert Camus- Yabancı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Hayır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 4 | 4 |
Makale Yazma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 158 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |