Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMTE103 | Linguistics I | Ders | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu hazırlık kursu, dil ve dilbilime giriş niteliğindedir. Sosyal etkileşimi ve sohbetin yapısını (Konuşma Analizi) inceleyerek başlayacağız; dilin fiili kullanımda nasıl çalıştığını açıklayan ilkeler (edimbilim); kelimelerin birbiriyle nasıl ilişkili olduğu ve zihin hakkında hangi kelime anlamının ortaya çıktığı (sözcüksel ve bilişsel anlambilim). Daha sonra tüm seviyelerde dil formunun analizine geçeceğiz: konuşma seslerinin fizyolojisi ve ses yolu (artikülatör fonetik); konuşma seslerinin sistematik olarak nasıl düzenlendiği (fonoloji); kelimelerin daha küçük parçalardan nasıl oluşturulduğu (morfoloji); ve kelimelerin cümlelerde nasıl düzenlendiği (sözdizimi). Daha sonra dil varyasyonunu, dil ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi, dillerin zaman içinde değiştiği ilkeli ve sistematik yolları ve dillerin öğrenenler tarafından nasıl edinildiğini inceleyeceğiz. Dilbilim araçlarının bir alan dilini belgelemede ve açıklamada nasıl uygulandığını göstermek için belirli dillerin kısa taslaklarının tartışılmasıyla kursu sonlandıracağız. Sömestr boyunca, özellikle antropoloji, sosyoloji ve bilişsel bilimlerle ilgili olduğu için dilbilimin disiplinler arası doğasını vurgulayacağız.
Fikret Güven, PhD
1 | Bu dersi tamamlayan öğrenciler, dilbilimin temel kavramlarını, sözcük dağarcığını ve analitik tekniklerini öğrenmiş olacaklardır. Öğrenciler, İngilizce'den ve bir dizi başka dilden uygulamalı veri analizi konusunda deneyim kazanacaklar. Öğrenciler, dil hakkındaki iddiaları ve popüler kavram yanılgılarını eleştirel olarak değerlendirme becerisi kazanacak ve toplumdaki dil sorunlarına sistematik ve deneysel bir bakış açısıyla yaklaşabilecektir. Öğrenciler, dilbilimin diğer disiplinler ve kariyerlerle nasıl ilgili olduğu konusunda temel bir anlayışa sahip olacaklar. Bu kursun başarıyla tamamlanması, öğrencilerin daha derinlemesine çalışma yapmakla ilgileniyorlarsa diğer dilbilim kurslarına kaydolmalarını sağlayacaktır. |
Birinci Öğretim
Ön Koşulu yoktur
Yok
Kurs 14 hafta sürecek. Her sınıf, kısa bir tamamlayıcı okuma, dersler, anket ve / veya sınıf içi mevcut konuyla ilgili diğer materyallerden oluşur. Her dört sınıfta ayrıca ders kitabından ve derslerden öğrendiklerinizi değerlendirmenize izin veren bir sınav vardır. Her sınıfın tamamlanması, toplam ders notunuzun% 2'si olarak sayılır. Lütfen sınavları ve ödevleri ciddiye alın! Amaçları, her ünite için materyale hakimiyetinizi değerlendirmenize yardımcı olmak, size sınıf dışında düşünmeniz gereken şeyler sunmak ve sınavlara hazırlanmanıza yardımcı olmaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Introduction What is Linguistics? | ||
2 | Discuss Origins of Language. | ||
3 | Discuss Animal and Human Language. | ||
4 | Discuss The Sounds of Language. | ||
5 | Discuss The Sound Patterns of Language. | ||
6 | Phonology Lecture cont. | ||
7 | Etymology Lecture. | ||
8 | Discuss Morphology. | ||
9 | Discuss Grammar. | ||
10 | Discuss Syntax, | ||
11 | Discuss Pragmatics | ||
12 | Writing | ||
13 | History of language | ||
14 | History and Change of Language |
Yule, George. 2010. The Study of Language. Cambridge University Press. ISBN: 978-0-521- 76527-5
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Quiz | 1 | 12 | 12 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 13 | 13 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 146 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |