GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMTE105 Writing I Ders 1 1 6.00 3.00

Lisans



Yazıyı oluşturan temel öğeleri öğretmek ve uygulamak.


Şenay Tanrıvermiş


1 Akademik makale okuma ve çözümleme
2 Öğrenciler bir tez cümlesini oluşturabilecek ve diğer cümle yapılarıyla farkı görecekler.
3 Sözcük Bilgisi ve Yanlışları
4 Metnin omurgasını oluşturma ve içeriği zenginleştirme metotları öğrenilecek.
5 Akıcı ve bütünlüğü olan yazma için bağlaçların doğru kullanılması sağlanır.

Birinci Öğretim


Yok


Bu ders kapsamında gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak öğrencilere farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır.


Cümleyi oluşturan öğeler Paragraf Yazma Makale yazma Deneme yazma Yazıda içeriği denetleme


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Ders içeriğinin, beklentilerin ve koşulların konuşulması
2 Paragraf yazma
3 Metinde Kronolojik Sıralama Oluşturma
4 Neden ve Sonuç Kompozisyonu
5 Karşılaştırma ve Kıyaslama Kompozisyonu
6 Karşılaştırma ve Kıyaslama Kompozisyonu (Devam)
7 Ara Sınav
8 Alıntı Yapma ve Kaynak Gösterme
9 Kaynakça Hazırlama ve İntihal
10 Yaratıcı yazma teknikleri
11 Özet çıkarma yöntemleri
12 Geri bildirim metinleri nasıl yazılır?
13 Genel tekrar
14 Final Sınavı

Stuart J.'Split Cherry Tree'. Bradbury, R. (1953). "The Golden Kite and The Silver Wind". Rooks, George M., Paragraph Power Communicating Ideas Through Paragraphs, Longman, New York, 1999. Barnet, Sylvan and Bedau Hugo. Critical Thinking Reading Writing. Bedford /St.Martin?s. Boston and New York, 1999. Blanchard, Karen ve Christine Root. Ready to Write More From Paragraph to Essay,Longman, New York, 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 8 8
Tartışma 1 15 15
Soru-Yanıt 1 12 12
Örnek Vaka İncelemesi 1 20 20
Beyin Fırtınası 2 7 14
Makale Yazma 1 20 20
Bireysel Çalışma 2 18 36
Okuma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 140

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 2 5 4 4 3 5 4 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 3 3 4 4 4 3 3 4
ÖÇ 3 4 3 3 4 3 3 3 3 4 4 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 5 4 5 4 3 4 4 4 4 3 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 4 2 4 5 5 4 4 3 3 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek