Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESOF319 | Artificial Intelligence | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu kursun amacı, öğrencilere Yapay Zeka'nın (AI) temel kavramlarını, alanlarını, etik sonuçlarını ve çeşitli endüstrilerdeki uygulamalarını kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler farklı AI teknolojilerini keşfedecek, AI modelleri oluşturma ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgi edinecek ve AI'ın toplumsal etkisi ile kariyer fırsatlarına dair içgörüler kazanacaklar. Kursun sonunda öğrenciler, AI'ın potansiyelini ve zorluklarını anlayabilecek ve bu hızla gelişen alanda daha fazla öğrenme veya bir kariyer sürdürme konusunda bilgi sahibi olacaklar.
Dr. Öğr. Üyesi Savaş Ünsal
1 | • Gain a foundational understanding of AI concepts, techniques, and methodologies. |
2 | • Learn about machine learning, deep learning, and neural networks through a non-technical approach. |
3 | • Explore practical applications of AI in various industries and understand the ethical considerations involved. |
4 | • Become familiar with AI tools, platforms, and no-code solutions, making AI accessible to non-programmers. |
5 | • Gain insights into career opportunities in the AI field and learn how to prepare for them. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders, Yapay Zeka'nın (AI) temel kavramlarını, tarihini ve AI teknolojilerinin evrimini kapsayan bir giriş seviyesinde keşif sunar. Öğrenciler, makine öğrenimi, derin öğrenme ve sinir ağları gibi çeşitli AI metodolojilerini ve bunların sağlık, finans ve eğlence gibi endüstrilerdeki gerçek dünya uygulamalarını anlama fırsatı bulacaklar. Kurs, teknik olmayan bir yaklaşım vurgusuyla, AI veya kodlama deneyimi olmayan öğrencilere de ulaşılabilir hale getirilmiştir. Görsel yardımlar, vaka çalışmaları ve etkileşimli egzersizler, öğrencilerin karmaşık AI kavramlarını ilgi çekici bir şekilde kavramalarına yardımcı olacaktır. Ders boyunca öğrenciler ayrıca, AI'ın etik ve toplumsal sonuçlarını inceleyecek, önemli AI araçları ve platformları hakkında tartışacak ve AI endüstrisi içinde kariyer fırsatlarını keşfedecekler. Kursun sonunda, öğrenciler AI'ın mevcut ve gelecekteki potansiyelini kapsamlı bir şekilde anlamış olacak, modern dünyayı şekillendirmedeki rolünü takdir etmeye ve AI ile ilgili olası kariyer yollarını düşünmeye hazır hale gelecekler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Introduction to Artificial Intelligence | ||
2 | Domains of Artificial Intelligence | ||
3 | Programming Languages for AI | ||
4 | Introduction to Machine Learning | ||
5 | Machine Learning Workflow | ||
6 | Machine Learning Model Building and Evaluation | ||
7 | MidTerm Exam | ||
8 | Supervised Learning in Detail | ||
9 | Unsupervised Learning in Detail | ||
10 | Reinforcement Learning Fundamentals | ||
11 | Deep Learning and Neural Networks | ||
12 | Ethical and Societal Implications of AI | ||
13 | AI Careers and Job Profiles | ||
14 | The Future of AI | ||
15 | Final Exam |
Artificial Intelligence: A Modern Approach, Stuart J. Russell and Peter Norvig, Pearson, Third Edition, ISBN-13 978-0-13-604259-4
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 |