| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ESOF310 | Data Mining | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Veri madenciliği, büyük ölçekli veriler arasından bilgiye ulaşma, bilgiyi madenleme işidir. Diğer bir anlamda büyük veri yığınları içerisinden gelecekle ilgili tahminde bulunabilmemizi sağlayabilecek bağıntıların bilgisayar programı kullanarak aranmasıdır. Veri madenciliği deyimi ile eş değer başka kullanımlar da literatüre geçmiştir. Veritabanlarında bilgi madenciliği (knowledge mining from databases), bilgi çıkarımı (knowledge extraction), veri ve örüntü analizi (data/pattern analysis), veri arkeolojisi gibi. Bunların arasında en yaygın kullanım Veritabanlarında Bilgi Keşfi (VBK - Knowledge Discovery From Databases - KDD)'dir. Alternatif olarak veri madenciliği aslında bilgi keşfi sürecinin bir parçası şeklinde kabul görmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Nesibe MANAV MUTLU
| 1 | Öğrenciler Veri Madenciliği temel kavramlarını öğrenir ve uygulayabilme bilgi ve becerisi kazanır |
| 2 | Öğrenciler Veri önişleme-(Veri temizleme, birleştirme) yöntemlerini öğrenir ve uygular. |
| 3 | Öğrenciler Veri indirgeme yöntemleri öğrenir. |
| 4 | Öğrenciler eğiticili ve eğiticisiz yöntemlerle sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğrenir. Öğrenciler birliktelik kuralları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 5 | Sınıflandırma, kümeleme, regresyon, yapay sinir ağları gibi ders kapsamında işlenen yöntemlerin uygulamalarını öğrenir. |
| 6 | Sınıflandırma, kümeleme, regresyon, yapay sinir ağları gibi ders kapsamında işlenen yöntemlerin uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Veri Madenciliği Kavramları, Veri Hazırlama Teknikleri, İstatistiksel Öğrenme Teorisi(Naive Bayes) , Kümeleme Metodları (K-Means, hiyerarşik), Karar Ağaçları ve Karar Kuralları, Birliktelik Kuralları
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Veri Madenciliğine Giriş | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri nedir? Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış veri konularının araştırılması |
| 2 | Veri Madenciliği Kavramları | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Büyük Veri, Büyük Verinin Özellikleri, Nesnelerin İnterneti, Veri Bilimi konularının araştırılması |
| 3 | Regresyon | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Regresyon yönteminin literatürde araştırılması. |
| 4 | Regresyon | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Regresyon yönteminin literatürde araştırılması. |
| 5 | Kümeleme | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Kümeleme yönteminin literatürde araştırılması. |
| 6 | Kümeleme | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Kümeleme yönteminin literatürde araştırılması. |
| 7 | Sınıflandırma | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Sınıflandırma yönteminin literatürde araştırılması. |
| 8 | Ara Sınav | Soru Yanıt, Beyin Fırtınası | |
| 9 | Sınıflandrıma | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Sınıflandırma yönteminin literatürde araştırılması. |
| 10 | Sınıflandrıma | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Sınıflandırma yönteminin literatürde araştırılması. |
| 11 | Boyut indirgeme | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Boyut indirgeme yönteminin literatürde araştırılması. |
| 12 | Destek Vektör Makineleri | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Destek Vektör Makineleri yönteminin literatürde araştırılması. |
| 13 | Yapay Sinir Ağları | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme | Veri Madenciliğinde kullanılan yöntemlerden Yapay Sinir Ağları yönteminin literatürde araştırılması. |
| 14 | Proje Sunumları | Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Görüş Geliştirme, Düşünce Atölyesi, Senaryo Temelli Öğrenme, Sunum | Drslerde öğrenilen konuların belli bir senaryo kapsamında uygulanması. |
Data Mining – Concepts, Models, Methods and Algorithms, Mehmed Kantardzic, ISBN:0-471-22852-4 Data Mining , J. Han – M. Kamber, Morgan-Kaufman, Academic Press, 2001, ISBN: 1-55860-901-6
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Proje Hazırlama | 1 | 20 |
| Proje Sunma | 1 | 20 |
| Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Proje Hazırlama | 1 | 75 | 75 |
| Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 15 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||
| ÖÇ 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 6 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 |