Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESOF305 | Human Computer Interaction | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders, insanlar tarafından kullanılan şeylerin tasarımı ve geliştirilmesinde insan-bilgisayar arayüzünün önemini öğretecektir. İnsanların algısal, bilişsel ve sosyal özelliklerine dair pek çok detaya değinilecektir. Bilgisayarların ve diğer ilgili sistemlerin kapasitelerini ve sınırlarını inceleyeceğiz ve bunun tasarım/uygulama kararlarını nasıl etkilediğini tartışacağız. Ayrıca tasarım yöntemlerini ve bir tasarımı değerlendirme ve geliştirme yollarını da ele alacağız.
1 | 1. Kılavuzlar, kullanıcı gözlemi, görev analizi, kullanıcı katılımlı tasarım, senaryo geliştirme ve prototip oluşturma gibi kullanıcı arayüzlerini tasarlamaya yönelik çeşitli yaklaşımları açıklamak ve uygulamak 2. Uygun etkileşim stilleri ve widget seçimi, bilgi sunumu, hata önleme, hata mesajı tasarımı, ekran tasarımı ve renk kullanımı dahil olmak üzere Web ve bağımsız uygulamalarda grafik kullanıcı arayüzleri tasarlamak ve değerlendirmek 3. Sezgisel değerlendirme, bilişsel gözden geçirme, Hedefler, İşleçler, Yöntemler ve Seçim (GOMS) analizi, kullanılabilirlik testi, anket ve kontrollü deney gibi bir kullanıcı arabirimini değerlendirmeye yönelik çeşitli yaklaşımları açıklamak ve uygulamak. 4. İnsan algısının ve ergonominin temel ilkelerini kullanıcı arayüzlerinin tasarımına uygulamak, tepki süresi modelleri ve Fitts Yasası gibi 5. Bir arabirim görevi ve kullanıcı grubu için uygun bir donanım arabirim aygıtı (çeşitli klavyeler, tuş takımları, işaretleme ve çizim aygıtları, ekran türleri ve boyutları vb. arasından) seçmek için 6. Belirli bir insan işbirliği ihtiyacını desteklemek için uygun etkileşim stillerini ve arayüzleri (uzak ve aynı yerde bulunan, eşzamanlı ve eşzamansız) seçmek için 7. İyi tasarlanmış, kullanılabilir arayüzlerin pazar başarısı, güvenilirlik ve erişilebilirlik üzerindeki rolünü açıklamak 8. Grafik kullanıcı arayüzlerinin, komut dili arayüzlerinin ve sesli diyalog arayüzlerinin avantaj ve dezavantajlarını açıklamak ) bir arayüz görevi ve kullanıcı grubu için |
Birinci Öğretim
Yok
1. Geleceğin kullanıcı arabirimi tasarımcısına, insan-bilgisayar etkileşimi hakkında doğru tasarım kararları vermek için kavram ve stratejiler sağlamak. 2. Geleceğin kullanıcı arayüzü tasarımcısını arayüz tasarımı için araçlar, teknikler ve fikirlerle tanıştırmak. 3. Öğrenciye insan-bilgisayar etkileşimi literatürünü tanıtmak. 4. İyi bir kullanıcı arayüzü tasarımının önemini vurgulamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş, HCI Geçmişi | |||
2 | Uygunluk, kullanılabilirlik. Kullanılabilirlik ilkeleri. | |||
3 | İnsan bilgi işleme sınırlamaları, insanın bilişsel ve duyusal sınırları. Teknolojinin sınırlamaları. HCI'da yeni teknolojiler | |||
4 | Prototipleme teknikleri | |||
5 | Kullanılabilirliğin değerlendirilmesi. Tahmine dayalı ve yorumlayıcı değerlendirme. | |||
6 | Kullanıcı arayüzü tasarım paradigmaları, Kullanıcı arayüzü tasarım kuralları. | |||
7 | Vize sınavı | |||
8 | 3D Kullanıcı arayüzleri, artırılmış gerçeklik. | |||
9 | Konuşma tanıma ve konuşma arayüzleri. | |||
10 | Konuşma tanıma ve konuşma arayüzleri. | |||
11 | Vizyon tabanlı, algısal arayüzler. | |||
12 | Ulaşılabilir bilişim | |||
13 | HCI Gelecek Yönergeleri: Yapay zekanın rolü, ağların vb. | |||
14 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 153 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |