Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EIND423 | Computer Aided Design V | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde Revit programını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Mert Kalkan
1 | Revit modelleme programını tanımlar. |
2 | 3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanları 3 boyutlu modelleme ile anlatır. |
3 | Revit arayüzü ve komutları ile çizim çalışmalarını uygular. |
4 | Mobilya ve iç mekan çizimlerini Revit programını kullanarak uygular. |
5 | 2 ve 3 boyutta aynı zamanda mimari ve iç mimari projelerini projekte edip düzenleyebilirler. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Dersin içeriği, Revit programını tanıma ve kullanabilme, 2 boyutta ve aynı zamanda 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, Revit 'e Genel Bakış. | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
2 | Duvarlar, zeminler ve çatılar oluşturma. Kapılar ve pencereler ekleme. Görünümler ve kesitler oluşturma | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
3 | Duvarlar, zeminler ve çatılar oluşturma. Kapılar ve pencereler ekleme. Görünümler ve kesitler oluşturma | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
4 | Karmaşık modeller oluşturma. Parametreler ve kısıtlamalar kullanma. Gruplar ve aileler oluşturma. | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
5 | Çevreler oluşturma. Aydınlatma eklemek. Görünümler ve kesitler oluşturma. | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
6 | Duvarlar, zeminler ve çatılar oluşturma. Kapılar ve pencereler ekleme. Görünümler ve kesitler oluşturma | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
7 | Lighting design Creating light fixtures Creating lighting schemes | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Space analysis, Creating floor plans, Creating sections | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
10 | Presentation techniques Creating presentation views Creating presentation materials | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
11 | Presentation techniques Creating presentation views Creating presentation materials | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
12 | İç Mekan Tasarımı – Duvar,kapı,pencere döşemöe,merdiven modelleme tefrişler ekleme (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
13 | İç Mekan Tasarımı (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
14 | Genel Tekrar ve modelleme uygulaması. | Komut öğrenilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı. | Bilgisayar ve Revit programı ile derse katılım. |
Tutorial Guide to AutoCAD 2008, Shawna Lockhart, Montana State CAD/CAM Theory and Practice, Ibrahim Zeid Computer Integrated Design and Manufacturing, D.D. Bedworth, M.R. Henderson, P.M. Wolfe
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 13 | 4 | 52 |
Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
Ev Ödevi | 13 | 4 | 52 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |