Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EIND332 | Ergonomics | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
İnsan formunun , kullanıcının, fizyolojik ve bilişsel kapasitesine uygun tasarım araçlarının anlatılması. uygulamalı ergonominin tanımlanması. kulanıcı için sağlıklı ve üretken mekanlar tasarlanmasında gerekli materyallerin açıklanması. İç mekan tefrişlenmesinde ve mobilya tasarımında gerekli olan antropometrik konuların aktarılması.
1 | Ders kitapları ve makaleleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. |
2 | Kullanılacak antropometrik ölçüler hakkında bilgilendirmeler yapılacaktır. |
3 | öğrenciler grup ve bireysel olarak değişik çalışma koşullarına insan formunun kapladığı alanı ve çeperlerini ölçecektir. |
4 | üretkenlik ve sağlık konularında ergonominin doğru kullanımı anlatılacaktır. |
5 | teknik temsilde insan figürü kullanımının önemi anlatacaktır. |
6 | kullanım senaryolarına ve değişik demografik yapılara göre tasarım yapılması teşvik edilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Çevre koşullarının tariflenmesi. Ergonomik tasarım kriterlerinin aktarılması.Yaşam ve üretim kalitesinin arttırılmasında ergonominin yeri. Mobilya tasarımı. Çeşitli mekan tipleri ve ebatları. ileri teknoloji hakkında bilgilendirmeler. İşlevselik ve ekonomiklik hakkında açıklamalar. Çevresel sistemlerin kontrolünün ergonomiye katkıları. İnsan kapasitesi ve yükleri hakkında bilgilendirmeler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | dersin tanımı ve referans kitaplar ve makalelerin aktarılması. | ||
2 | İnsan formunun ölçüleri hakkında tartışma ve demografik yapıların tanıtılması. | ||
3 | ergonominin insan sağlığı ve üretkenliğindeki yeri | ||
4 | yapılı çevrenin ve doğal koşulların insana etkisinin tartışılması. | ||
5 | Ara sınav 1 | ||
6 | iç mekan tasarımında ergonomik yaklaşımların değerlendirilmesi. uygulamalı ergonomi hakkında bilgi verilmesi. | ||
7 | çalışma gruplarının hazırlanması ve örnek projelerin belirlenmesi | ||
8 | çalışma ortamında ergonominin önemi hakkında tartışma ve değişik işlevlerde örnek projelerin araştırılması. | ||
9 | sınıf ortamında ergonomi üzerine proje çalışması yapılması. konu hakkında verilen makaleler hakkında sunum yapılması. | ||
10 | Ara sınav 2 | ||
11 | mobilya tasarımında ve iç mekan tefrişlenmesinde ergonominin yeri. | ||
12 | mimari tasarımda ergonominin yeri ve üretim alanları hakkında tartışma. | ||
13 | mekan tasarımında yönetmelikler ve ergonominin ilişkisi. | ||
14 | akustik ve ergonominin ilişkisi | ||
15 | doğal ve yapay aydınlanma ile ergonominin ilişkisi. | ||
16 | Final sınavı |
Berg Rice, V. J. (2012). Designing for children. In G. Salvendy (Ed.), Handbook of Human Factors and Ergonomics. Hoboken, NJ: Wiley and Sons, pp. 1442-1471. Boot, W. R., Nichols, T. A., Rogers, W. A. and Fisk, A. D. (2012). Design for Aging. In G. Salvendy (Ed.), Handbook of Human Factors and Ergonomics. Hoboken, NJ: Wiley and Sons, pp. 1472-1483. Bridger, R. S. (2003). Introduction to Ergonomics. London: Taylor and Francis. • Panero, J. and Zelnik, M. (1979). Human Dimension and Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards. New York, NY: Whitney Library of Design. Pheasant, S. and Haslegrave, C. M. (2006). Bodyspace: Anthropometry, Ergonomics and the Design of Work. Boca Raton, FL: CRC Press. Vanderheiden, G. C. and Jordan, J. B. (2012). Design for people with functional limitations. In G. Salvendy (Ed.), Handbook of Human Factors and Ergonomics. Hoboken, NJ: Wiley and Sons, pp. 1409-1441.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 4 | 1 | 4 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje Sunma | 3 | 1 | 3 |
Makale Kritik Etme | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ev Ödevi | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |