| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EIND322 | Computer Aided Design IV | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde 3D Max programını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Ayşegül Yılmaz
| 1 | 3D Max modelleme programını tanımlar. |
| 2 | 3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanları 3 boyutlu modelleme ile anlatır. |
| 3 | 3D Max komutları ile çizim çalışmalarını uygular. |
| 4 | Mobilya ve iç mekan çizimlerini 3D Max programını kullanarak uygular. |
| 5 | 3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanların yüzeylerine doku ve renk atayarak modeller. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Dersin içeriği, 3D Max programını tanıma ve kullanabilme, 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, 3D Max'e Genel Bakış. | Komut öğrenilmesi. | ||
| 2 | 3D Max Arayüzünü Tanımı ve Viewport’lar ile Çalışma. | Komut öğrenilmesi. | ||
| 3 | Obje Kontrolleri ve Hizalama İşlemleri, Objelerin Kopyalanması ve Dizi İşlemleri, Objelerin bağlantıları ve gruplandırılması. | Komut öğrenilmesi. | ||
| 4 | Modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri. | Komut öğrenilmesi. | ||
| 5 | Modifier Menüsü ve Modifier Kullanımı, Compound Objeler ile Çalışma, Poligonal Modelleme Teknikleri. | Komut öğrenilmesi. | ||
| 6 | Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map ve Unwrap İşlemleri. | Komut öğrenilmesi. | ||
| 7 | Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map ve Unwrap İşlemleri. | Komut öğrenilmesi. | ||
| 8 | Ara Sınav | |||
| 9 | Kameralar ve kamera ayarları | Komut öğrenilmesi. | ||
| 10 | Kameralar ve kamera ayarları | Komut öğrenilmesi. | ||
| 11 | Işıklar ve ışık ayarları | Komut öğrenilmesi. | ||
| 12 | Işıklar ve ışık ayarları | Komut öğrenilmesi. | ||
| 13 | Render, ve render ayarları | Komut öğrenilmesi. | ||
| 14 | Render, ve render ayarları, genel Tekrar, mekan modelleme | Komut öğrenilmesi. | ||
| 15 | Final Sınavı |
Bozkurt, L. (2006), 3D Studio Max Modelleme, İstanbul: Pusula Yayıncılık Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition. Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.
Bu ders, öğrencilerin ileri düzey dijital tasarım becerilerini geliştirerek parametrik modelleme, gelişmiş render teknikleri, animasyon, dijital sunum ve üretime yönelik dijital model hazırlama yetkinliklerini kazanmalarını hedefler. Ders büyük ölçüde uygulama ağırlıklıdır ve profesyonel yazılımlar üzerinden birebir çalışma modeli benimsenir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Uygulama/Pratik | 13 | 4 | 52 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
| Ev Ödevi | 13 | 4 | 52 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 160 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 |
| ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 |