Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EIND323 | Computer Aided Design III | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde 3D Max programını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.
Öğr. Gör. İlkay Beril Ünlü
1 | Öğrenciler, mimari ve iç mimari çizim geleneklerini kullanarak bilgisayar destekli çizim tekniklerini kullanarak mimari ve iç mimari çizimleri geliştirebileceklerdir. |
2 | Bilgisayar destekli çizim yöntemi ile çeşitli bilgisayar programları yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir. |
3 | Öğrenciler 3 boyutlu modeli render alarak gösterebileceklerdir. |
4 | Öğrenciler, mimari ve iç mimari çizim kurallarını kullanarak bilgisayar destekli çizim tekniklerini kullanarak mimari ve iç mimari çizimler geliştirebileceklerdir. |
5 | Öğrenciler bilgisayarın sadece bir görselleştirme aracı değil aynı zamanda bir tasarım aracı olduğunu anlayacaktır |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Dersin içeriği, 3D Max programını tanıma ve kullanabilme, 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, 3D Max'e Genel Bakış. | Komut öğrenilmesi. | ||
2 | 3D Max Arayüzünü Tanımı ve Viewport’lar ile Çalışma. | Komut öğrenilmesi. | ||
3 | Obje Kontrolleri ve Hizalama İşlemleri, Objelerin Kopyalanması ve Dizi İşlemleri, Objelerin bağlantıları ve gruplandırılması. | Komut öğrenilmesi. | ||
4 | Modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri. | Komut öğrenilmesi. | ||
5 | Modifier Menüsü ve Modifier Kullanımı, Compound Objeler ile Çalışma, Poligonal Modelleme Teknikleri. | Komut öğrenilmesi. | ||
6 | Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map ve Unwrap İşlemleri. | Komut öğrenilmesi. | ||
7 | Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map ve Unwrap İşlemleri. | Komut öğrenilmesi. | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Mobilya Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) | Komut öğrenilmesi. | ||
10 | Mobilya Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) | Komut öğrenilmesi. | ||
11 | İç Mekan Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) | Komut öğrenilmesi. | ||
12 | İç Mekan Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) | Komut öğrenilmesi. | ||
13 | İç Mekan Tasarımı – 3 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) | Komut öğrenilmesi. | ||
14 | Genel Tekrar ve modelleme uygulaması. | Komut öğrenilmesi. | ||
15 | Final Sınavı |
Bozkurt, L. (2006), 3D Studio Max Modelleme, İstanbul: Pusula Yayıncılık Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition. Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 13 | 4 | 52 |
Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
Ev Ödevi | 13 | 4 | 52 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |