GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EIND323 Computer Aided Design III Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans



Öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde 3D Max programını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.


Öğr. Gör. İlkay Beril Ünlü


1 Öğrenciler, mimari ve iç mimari çizim geleneklerini kullanarak bilgisayar destekli çizim tekniklerini kullanarak mimari ve iç mimari çizimleri geliştirebileceklerdir.
2 Bilgisayar destekli çizim yöntemi ile çeşitli bilgisayar programları yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir.
3 Öğrenciler 3 boyutlu modeli render alarak gösterebileceklerdir.
4 Öğrenciler, mimari ve iç mimari çizim kurallarını kullanarak bilgisayar destekli çizim tekniklerini kullanarak mimari ve iç mimari çizimler geliştirebileceklerdir.
5 Öğrenciler bilgisayarın sadece bir görselleştirme aracı değil aynı zamanda bir tasarım aracı olduğunu anlayacaktır

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Dersin içeriği, 3D Max programını tanıma ve kullanabilme, 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, 3D Max'e Genel Bakış. Komut öğrenilmesi.
2 3D Max Arayüzünü Tanımı ve Viewport’lar ile Çalışma. Komut öğrenilmesi.
3 Obje Kontrolleri ve Hizalama İşlemleri, Objelerin Kopyalanması ve Dizi İşlemleri, Objelerin bağlantıları ve gruplandırılması. Komut öğrenilmesi.
4 Modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri. Komut öğrenilmesi.
5 Modifier Menüsü ve Modifier Kullanımı, Compound Objeler ile Çalışma, Poligonal Modelleme Teknikleri. Komut öğrenilmesi.
6 Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map ve Unwrap İşlemleri. Komut öğrenilmesi.
7 Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map ve Unwrap İşlemleri. Komut öğrenilmesi.
8 Ara Sınav
9 Mobilya Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
10 Mobilya Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
11 İç Mekan Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
12 İç Mekan Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
13 İç Mekan Tasarımı – 3 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
14 Genel Tekrar ve modelleme uygulaması. Komut öğrenilmesi.
15 Final Sınavı

Bozkurt, L. (2006), 3D Studio Max Modelleme, İstanbul: Pusula Yayıncılık Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition. Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 13 4 52
Bireysel Çalışma 13 4 52
Ev Ödevi 13 4 52
Toplam İş Yükü (saat) 160

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek