GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EIND323 Computer Aided Design III Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans



Öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde 3D Max programını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.


Öğr. Gör. Ayşegül Yılmaz


1 Öğrenciler, mimari ve iç mimari çizim geleneklerini kullanarak bilgisayar destekli çizim tekniklerini kullanarak mimari ve iç mimari çizimleri geliştirebileceklerdir.
2 Bilgisayar destekli çizim yöntemi ile çeşitli bilgisayar programları yardımıyla üç boyutlu modelleme geliştirebilecektir.
3 Öğrenciler 3 boyutlu modeli render alarak gösterebileceklerdir.
4 Öğrenciler, mimari ve iç mimari çizim kurallarını kullanarak bilgisayar destekli çizim tekniklerini kullanarak mimari ve iç mimari çizimler geliştirebileceklerdir.
5 Öğrenciler bilgisayarın sadece bir görselleştirme aracı değil aynı zamanda bir tasarım aracı olduğunu anlayacaktır

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Dersin içeriği, 3D Max programını tanıma ve kullanabilme, 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, 3D Max'e Genel Bakış. Komut öğrenilmesi.
2 3D Max Arayüzünü Tanımı ve Viewport’lar ile Çalışma. Komut öğrenilmesi.
3 Obje Kontrolleri ve Hizalama İşlemleri, Objelerin Kopyalanması ve Dizi İşlemleri, Objelerin bağlantıları ve gruplandırılması. Komut öğrenilmesi.
4 Modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri. Komut öğrenilmesi.
5 Modifier Menüsü ve Modifier Kullanımı, Compound Objeler ile Çalışma, Poligonal Modelleme Teknikleri. Komut öğrenilmesi.
6 Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map ve Unwrap İşlemleri. Komut öğrenilmesi.
7 Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map ve Unwrap İşlemleri. Komut öğrenilmesi.
8 Ara Sınav
9 Mobilya Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
10 Mobilya Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
11 İç Mekan Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
12 İç Mekan Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
13 İç Mekan Tasarımı – 3 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) Komut öğrenilmesi.
14 Genel Tekrar ve modelleme uygulaması. Komut öğrenilmesi.
15 Final Sınavı

Bozkurt, L. (2006), 3D Studio Max Modelleme, İstanbul: Pusula Yayıncılık Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition. Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.


Bu derste öğrencilerin ileri düzey dijital modelleme, görselleştirme ve sunum tekniklerini profesyonel düzeyde kullanabilmeleri hedeflenmektedir. Ders süreci tamamen uygulama ağırlıklı olup, dijital tasarım araçlarının kapsamlı bir şekilde kullanılmasına yönelik sistematik bir çalışma yürütülecektir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 13 4 52
Bireysel Çalışma 13 4 52
Ev Ödevi 13 4 52
Toplam İş Yükü (saat) 160

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 2 4 5 4 5 4 2 3 5 2 1 2 1
ÖÇ 2 3 5 4 4 5 3 5 3 4 4 4 1 2 1
ÖÇ 3 5 4 5 5 3 4 4 2 4 2 2 1 1 2
ÖÇ 4 4 3 2 3 1 3 3 4 2 5 2 2 1 1
ÖÇ 5 5 4 5 4 4 3 2 5 2 4 4 1 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek