Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Sayı sistemlerini anlayabilme |
2 |
Bileşimli lojik devrelerin ve ardışık devrelerin çalışmasını anlayabilme |
3 |
Çoklama ve kodlama esaslarını anlayabilme |
4 |
Uçak sistemlerinde kullanılan A/D ve D/A dönüştürücülerin çalışma ve uygulamalarını anlayabilme |
5 |
Lojik devreleri kurabilme |
6 |
Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilme ve uygulayabilmek. |
7 |
Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilme ve bunları uygulayabilmek. |
8 |
Çok disiplinli takımlarda çalışabilmek; bireysel çalışma becerisine sahip olmak. |
9 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramak ve buna adapte olmak; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanabilme, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilmek. |
10 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Sayılar ve kodlar |
|
|
2 |
TTL ve CMOS özellikleri |
|
|
3 |
Bileşik sayısal devreler |
|
|
4 |
Mantık cebri, değişkenler, lojik kapıları, lojik fonksiyonları, fonksiyon basitleştirme, Karnaugh haritası |
|
|
5 |
Zamanlama, çoklama, kodlama, aritmetik lojik birimi |
|
|
6 |
kenar tetiklemeli iki durumlu devreler |
|
|
7 |
Ardışık Devre Elemanları |
|
|
8 |
Ara Sınav haftası |
|
|
9 |
Bellek yazmazı, sayma yazmacı, kaydıran yazmaç |
|
|
10 |
Bellek aygıtları , adres kodçözücü |
|
|
11 |
Kontrol ve veri işleme birimi, saat, yazmaç, arirmetik logik birimi |
|
|
12 |
Tümleşik devreler |
|
|
13 |
Analog-Sayısal dönüştürmenin esasları |
|
|
14 |
Sayısal-Analog dönüştürmenin esasları |
|
|
15 |
Final haftası |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Problem Çözümü |
2 |
14 |
28 |
Soru-Yanıt |
1 |
5 |
5 |
Gözlem |
2 |
14 |
28 |
Gösterme |
2 |
14 |
28 |
Beyin Fırtınası |
1 |
14 |
14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
125
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
ÖÇ 1 |
3
|
3
|
3
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
ÖÇ 2 |
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
4
|
ÖÇ 3 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
ÖÇ 4 |
5
|
5
|
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
ÖÇ 5 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
ÖÇ 6 |
5
|
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
ÖÇ 7 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
ÖÇ 8 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
ÖÇ 9 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
ÖÇ 10 |
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek