GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EISL326 Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, tüketici ve müşteri kavramlarını tanıtarak, müşteri ilişkileri yönetiminin (MİY) temel prensiplerini, müşteri yaşam döngüsü süreçlerini ve müşteri değerine dayalı örgütsel yapıların önemini kavratmaktır. Ayrıca, müşteri şikayet yönetimi ve webcare kalitesi gibi kritik konular örgütsel süreçlerde dijitalleşme ve büyük veri çerçevesinde ele alınarak, öğrencilere etkili müşteri yönetimi stratejileri geliştirme yetkinliği kazandırılması hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Fulya ÖZDEMİR


1 Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlamanın tarihsel gelişimindeki yerini öğrenirler.
2 Öğrenciler tüketici davranışlarını ve bu davranışlar altındaki dinamikleri kavrarlar.
3 Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetiminin unsurlarını bilirler ve müşteri yaşam döngüsü sürecini kavrayabilirler.
4 Müşteri şikayet yönetimi ve webcare süreçlerini değerlendirebilirler.

Birinci Öğretim


Bulunmamaktadır.


Bulunmamaktadır.


Dersle ilgili içerik Haftalık Ders Ayrıntıları’nda verilmiştir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tüketici ve müşteri kavrami, Satin alma davranişini etkileyen faktörler Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi
2 Motivasyon, kültür ve tüketici davranışları Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi
3 Müşteri ilişkileri yönetiminin temelleri Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi
4 Müşteri ilişkileri yönetimi’ne geçiş adımları Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi
5 Miy Mimarisi Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi, Örnek Olay
6 Miy çerçevesinde müşteri odakli ve müşteri değeri temelli örgüt yapisi Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi, Örnek Olay
7 İlişki kavrami ve ilişki kalitesi Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi, Örnek Olay
8 ARA SINAV
9 Müşteri yaşam döngüsü süreci Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi, Örnek Olay
10 Müşteri yaşam döngüsü süreci Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi, Örnek Olay
11 Müşteri yaşam döngüsü süreci Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi, Örnek Olay
12 Müşteri yaşam döngüsü süreci Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi, Örnek Olay
13 Müşteri şikayet yönetimi ve Webcare Kalitesi Düz Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi, Örnek Olay
14 Müşteri şikayetlerine yönelik örnek olay çözümü
15 Final Sınavı

Müşteri İlişkileri Yönetimi, Bahar YAŞİN, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Ders Sunumları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 25
Proje Sunma 1 75
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 12 3 36
Bireysel Çalışma 12 5 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 143

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek