Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EISL326 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin müşteri ilişkileri yönetim sürecini öğrenmelerini sağlamak.
Dr. Öğr. Üyesi Fulya ÖZDEMİR
1 | Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlamanın tarihsel gelişimindeki yerini öğrenirler. |
2 | Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetiminin unsurlarını bilirler. |
3 | Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetim sürecinin tüm basamaklarını öğrenirler. |
4 | Öğrenciler CRM yazılımlarının müşteri ilişkileri yönetimindeki önemini kavrarlar. |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
Dersle ilgili içerik Haftalık Ders Ayrıntıları’nda verilmiştir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tüketici ve Müşteri Kavramı, İnsan İhtiyaçları, İhtiyaçlar Nasıl Satın Alma Davranışını Belirler? | Düz anlatım | |
2 | Müşteri İlişkileri Yönetiminin Temelleri, Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Örnekler Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejileri ve Başarı Faktörleri | Düz anlatım yöntemi | |
3 | Pazarlamanın tarihsel gelişimi, Pazarlamada 4P-4C, Pazarlamada 7P-7C | Düz anlatım yöntemi | |
4 | Müşteri İlişkileri Yönetimi Mimarisi, Müşteri Odaklı Ve Müşteri Değeri Temelli Örgüt Yapısı, İlişki Kavramı Ve İlişki Kalitesi | Düz anlatım yöntemi | |
5 | Müşteri İlişkilerinin Avantajları Ve Dezavantajları, Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Sadakati Ve İşletme Performansı, Müşteri Ömür Boyu Değeri | Düz anlatım yöntemi | |
6 | Müşteri İhtiyaçlarının Anlaşılması: Müşteri Portföyü Yönetimi Ve Pazar Bölümlendirme, Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği, Müşteri Yaşam Döngüsü Süreci | Düz anlatım yöntemi | |
7 | Müşteri Yaşam Döngüsü Süreci | Düz anlatım yöntemi | |
8 | ARA SINAV | ||
9 | İletişim, Müşteri ile İletişim, Müşteri Şikâyetlerinin Yönetimi | Düz anlatım yöntemi ve Beyin fırtınası | |
10 | Dijital Dönüşüm Sürecinde Değişen Müşteri ile İlişkiler | Düz anlatım yöntemi | |
11 | Konu tekrarı | Düz anlatım yöntemi | |
12 | Öğrenci sunumları (Müşteri ile ilgili kriz yönetimi uygulaması) | Küçük grup tartışması | |
13 | Öğrenci sunumları (Müşteri ile ilgili kriz yönetimi uygulaması) | Küçük grup tartışması | |
14 | Öğrenci sunumları (Müşteri ile ilgili kriz yönetimi uygulaması) | Küçük grup tartışması |
Müşteri İlişkileri Yönetimi, Bahar YAŞİN, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Ders Sunumları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 |
Proje Sunma | 1 | 75 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 143 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 |