GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EISL326 Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin müşteri ilişkileri yönetim sürecini öğrenmelerini sağlamak.


Dr. Öğr. Üyesi Fulya ÖZDEMİR


1 Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlamanın tarihsel gelişimindeki yerini öğrenirler.
2 Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetiminin unsurlarını bilirler.
3 Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetim sürecinin tüm basamaklarını öğrenirler.
4 Öğrenciler CRM yazılımlarının müşteri ilişkileri yönetimindeki önemini kavrarlar.

Birinci Öğretim


Bulunmamaktadır.


Bulunmamaktadır.


Dersle ilgili içerik Haftalık Ders Ayrıntıları’nda verilmiştir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tüketici ve Müşteri Kavramı, İnsan İhtiyaçları, İhtiyaçlar Nasıl Satın Alma Davranışını Belirler? Düz anlatım
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Temelleri, Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Örnekler Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejileri ve Başarı Faktörleri Düz anlatım yöntemi
3 Pazarlamanın tarihsel gelişimi, Pazarlamada 4P-4C, Pazarlamada 7P-7C Düz anlatım yöntemi
4 Müşteri İlişkileri Yönetimi Mimarisi, Müşteri Odaklı Ve Müşteri Değeri Temelli Örgüt Yapısı, İlişki Kavramı Ve İlişki Kalitesi Düz anlatım yöntemi
5 Müşteri İlişkilerinin Avantajları Ve Dezavantajları, Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Sadakati Ve İşletme Performansı, Müşteri Ömür Boyu Değeri Düz anlatım yöntemi
6 Müşteri İhtiyaçlarının Anlaşılması: Müşteri Portföyü Yönetimi Ve Pazar Bölümlendirme, Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği, Müşteri Yaşam Döngüsü Süreci Düz anlatım yöntemi
7 Müşteri Yaşam Döngüsü Süreci Düz anlatım yöntemi
8 ARA SINAV
9 İletişim, Müşteri ile İletişim, Müşteri Şikâyetlerinin Yönetimi Düz anlatım yöntemi ve Beyin fırtınası
10 Dijital Dönüşüm Sürecinde Değişen Müşteri ile İlişkiler Düz anlatım yöntemi
11 Konu tekrarı Düz anlatım yöntemi
12 Öğrenci sunumları (Müşteri ile ilgili kriz yönetimi uygulaması) Küçük grup tartışması
13 Öğrenci sunumları (Müşteri ile ilgili kriz yönetimi uygulaması) Küçük grup tartışması
14 Öğrenci sunumları (Müşteri ile ilgili kriz yönetimi uygulaması) Küçük grup tartışması

Müşteri İlişkileri Yönetimi, Bahar YAŞİN, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Ders Sunumları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 25
Proje Sunma 1 75
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 12 3 36
Bireysel Çalışma 12 5 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 143

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek