GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EREH483 Rusça III Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans



Bu dersin amacı öğrencilere daha sonraki öğrenim ve iş hayatlarında kendilerine gerekli olacak temel Rusçayı ayrıntılarıyla öğretmek ve kendilerini Rusça ifade edebilmelerini sağlamaktır.



1 Temel Rusça dilbilgisini kavrar
2 Basit Rusça konuşma kalıplarını öğrenir
3 Normal hızla konuşulduğunda konuşulanı anlayabilir
4 Basit düzeyde Rusça konuşabilme yetisi kazanır
5 Düşüncelerini kısa cümleler halinde yazı ile ifade edebilir
6 Düzensiz fiil çekimleri, şahıs zamirlerinin hal çekimleri, edatlar, soru zamirleri, yön anlatan edatlar konularında yeterlilik kazanır
7 Öğrendiği konuları turizm bölümüne yönelik diyalog ve metin çalışmalarında uygulayabilir

Birinci Öğretim



Önerilen kaynakların okunması, tartışmalara katılım.


Öğrencilerin öğrenimleri sonunda edindikleri Rusça bilgisi doğrultusunda kendilerini turizm sektöründe sözlü ve yazılı bir biçimde anlatabilmelerini sağlamak hedeflenmiştir.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin içeriğine yönelik bilgi verilmesi, genel tekrar Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
2 Düzensiz fiil çekimleri, hakkında edatıyla ismin –de halinin kullanımı Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
3 İsmin –de hali sıfatları, sıra sayıları Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
4 Şahıs zamirlerinin ismin-de halinde çekimi Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
5 Evin bölümleri ve eşyaları tanıyıp ismin –de halinde kullanma, evi tasvir etme Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
6 Bazı düzensiz fiil çekimleri ve bu fiilleri cümle içinde kullanma Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
7 Meyveler ve sebzeler, market bölümleri Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
8 Ara Sınav
9 Sınav sonrası değerlendirme, yeni konular hakkında bilgilendirme Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
10 Ara sınav sorularının yanıtlanması Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
11 Yetenek bildiren fiiller Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
12 Yetenek bildiren fiiller Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
13 Bazı kalıp cümleler ve diyaloglar Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
14 Dönüşlü fiiller ve çekimleri Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.

Poehali (Stanislav Çernişov) Lesnitsa (M. N. Anikina)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 3 10 30
Rehberli Problem Çözümü 1 3 3
Soru-Yanıt 3 1 3
Örnek Vaka İncelemesi 1 10 10
Bireysel Çalışma 10 10 100
Okuma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 147

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek