Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EREH483 | Rusça III | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere daha sonraki öğrenim ve iş hayatlarında kendilerine gerekli olacak temel Rusçayı ayrıntılarıyla öğretmek ve kendilerini Rusça ifade edebilmelerini sağlamaktır.
1 | Temel Rusça dilbilgisini kavrar |
2 | Basit Rusça konuşma kalıplarını öğrenir |
3 | Normal hızla konuşulduğunda konuşulanı anlayabilir |
4 | Basit düzeyde Rusça konuşabilme yetisi kazanır |
5 | Düşüncelerini kısa cümleler halinde yazı ile ifade edebilir |
6 | Düzensiz fiil çekimleri, şahıs zamirlerinin hal çekimleri, edatlar, soru zamirleri, yön anlatan edatlar konularında yeterlilik kazanır |
7 | Öğrendiği konuları turizm bölümüne yönelik diyalog ve metin çalışmalarında uygulayabilir |
Birinci Öğretim
Önerilen kaynakların okunması, tartışmalara katılım.
Öğrencilerin öğrenimleri sonunda edindikleri Rusça bilgisi doğrultusunda kendilerini turizm sektöründe sözlü ve yazılı bir biçimde anlatabilmelerini sağlamak hedeflenmiştir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğine yönelik bilgi verilmesi, genel tekrar | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
2 | Düzensiz fiil çekimleri, hakkında edatıyla ismin –de halinin kullanımı | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
3 | İsmin –de hali sıfatları, sıra sayıları | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
4 | Şahıs zamirlerinin ismin-de halinde çekimi | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
5 | Evin bölümleri ve eşyaları tanıyıp ismin –de halinde kullanma, evi tasvir etme | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
6 | Bazı düzensiz fiil çekimleri ve bu fiilleri cümle içinde kullanma | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
7 | Meyveler ve sebzeler, market bölümleri | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
8 | Ara Sınav | |||
9 | Sınav sonrası değerlendirme, yeni konular hakkında bilgilendirme | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
10 | Ara sınav sorularının yanıtlanması | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
11 | Yetenek bildiren fiiller | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
12 | Yetenek bildiren fiiller | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
13 | Bazı kalıp cümleler ve diyaloglar | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
14 | Dönüşlü fiiller ve çekimleri | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
Poehali (Stanislav Çernişov) Lesnitsa (M. N. Anikina)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 3 | 10 | 30 |
Rehberli Problem Çözümü | 1 | 3 | 3 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 147 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 |