| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EREH483 | Rusça III | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere daha sonraki öğrenim ve iş hayatlarında kendilerine gerekli olacak temel Rusçayı ayrıntılarıyla öğretmek ve kendilerini Rusça ifade edebilmelerini sağlamaktır.
| 1 | Temel Rusça dilbilgisini kavrar |
| 2 | Basit Rusça konuşma kalıplarını öğrenir |
| 3 | Normal hızla konuşulduğunda konuşulanı anlayabilir |
| 4 | Basit düzeyde Rusça konuşabilme yetisi kazanır |
| 5 | Düşüncelerini kısa cümleler halinde yazı ile ifade edebilir |
| 6 | Düzensiz fiil çekimleri, şahıs zamirlerinin hal çekimleri, edatlar, soru zamirleri, yön anlatan edatlar konularında yeterlilik kazanır |
| 7 | Öğrendiği konuları turizm bölümüne yönelik diyalog ve metin çalışmalarında uygulayabilir |
Birinci Öğretim
Önerilen kaynakların okunması, tartışmalara katılım.
Öğrencilerin öğrenimleri sonunda edindikleri Rusça bilgisi doğrultusunda kendilerini turizm sektöründe sözlü ve yazılı bir biçimde anlatabilmelerini sağlamak hedeflenmiştir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğine yönelik bilgi verilmesi, genel tekrar | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 2 | Düzensiz fiil çekimleri, hakkında edatıyla ismin –de halinin kullanımı | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 3 | İsmin –de hali sıfatları, sıra sayıları | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 4 | Şahıs zamirlerinin ismin-de halinde çekimi | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 5 | Evin bölümleri ve eşyaları tanıyıp ismin –de halinde kullanma, evi tasvir etme | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 6 | Bazı düzensiz fiil çekimleri ve bu fiilleri cümle içinde kullanma | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 7 | Meyveler ve sebzeler, market bölümleri | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 8 | Ara Sınav | |||
| 9 | Sınav sonrası değerlendirme, yeni konular hakkında bilgilendirme | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 10 | Ara sınav sorularının yanıtlanması | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 11 | Yetenek bildiren fiiller | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 12 | Yetenek bildiren fiiller | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 13 | Bazı kalıp cümleler ve diyaloglar | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. | |
| 14 | Dönüşlü fiiller ve çekimleri | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
Poehali (Stanislav Çernişov) Lesnitsa (M. N. Anikina)
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Uygulama/Pratik | 3 | 10 | 30 |
| Rehberli Problem Çözümü | 1 | 3 | 3 |
| Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
| Okuma | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 147 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | ||||||||||
| ÖÇ 6 | ||||||||||
| ÖÇ 7 |