Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EREH325 | Flora ve Fauna | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğrencilere Türkiye'nin biyolojik çeşitliliği, hayvan ve bitki örtüsü konusunda ayrıntılı bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca Anadolu yarımadasının doğa tarihi ve yarımada üzerinde bugüne kadar var olmuş ya da varlığını devam ettirmekte olan bitki ve hayvan türleri bakımından açıklamaktadır.
Doç. Dr. Sedat BORNOVALI
1 | Ziyaret edilen bölgelerdeki ekosistemin, bitki ve hayvan türlerinin tanınması |
2 | Türkiye'deki bitki ve hayvan türleri ve çeşitlerine genel bir bakış |
3 | Ülkedeki jeolojik, hidrolojik ve iklimsel faktörlerin flora ve fauna üzerindeki etkileri |
4 | Ülkemiz florasındaki bitki çeşitliliğini taksonomik olarak değerlendirebilme |
5 | Türkiye Hayvan Biyoçeşitliliği nde bulunan türleri ve sözleşmeleri öğrenebilme |
6 | Türkiye'nin endemik türlerini öğrenebilme |
7 | Önemli faunistik alanları gösterebilme |
8 | Ekonomik öneme sahip olan türlerin anlatılması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ekolojinin tanımı, doğal eko-sistemler, bitki-hayvan türleri, bu türlerin popülasyon parametreleri ve popülasyon büyümeleri, yapısı ve kompozisyonu, yaşam tarihi stratejilerini kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ekosistem, kommunite, populasyon, flora ve vejetasyon kavramlarının anlaşılmasını sağlayabilme | ||
2 | Türkiye’deki fitocoğrafik bölgelerin genel iklimsel özellikleri ve bu bölgelerdeki bitki biyoçeşitliliği arasında ilişkilendirmeyi sağlayabilme | ||
3 | Jeolojik devirlerde görülen iklim değişimlerinin günümüz Türkiye florasının oluşumundaki etkilerini ve Türkiye florasının kökenini aktarabilme | ||
4 | Ülkemiz florasındaki bitki çeşitliliğini taksonomik olarak değerlendirebilme | ||
5 | Kozmopolit ve endemik taksonların genel özellikleri ve endemiklerin ülkemizdeki yayılış alanlarını çeşitli faktörlerle ilişkilendirebilme | ||
6 | Türkiye Hayvan Biyo çeşitliliğinde bulunan türleri ve sözleşmeleri öğrenebilme | ||
7 | Türkiye’nin endemik türlerini öğrenebilme | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Türkiye’nin önemli sulak alanlarını öğrenebilme | ||
10 | Önemli faunistik alanlarını gösterebilme | ||
11 | Tehlikeli olabilecek türlerin bulunabileceği alanların gösterilmesi | ||
12 | Nesli tehdit altında olan türlerin öğretilmesi | ||
13 | Ekonomik öneme sahip olan türlerin anlatılması | ||
14 | Faunanın komşu ülke faunalarıyla benzer yönlerinin anlatılması | ||
15 | Final |
.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 |