GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EREK427 Rekreasyonda Sponsorluk Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 2.00

Lisans



Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyonda pazarlama yöntemlerini kullanabilme ve rekreasyon alanına yönelik sponsorluk dosyası hazırlama bilgisi kazandırmaktır.


Öğretim Üyesi Dr. Faruk Salih ŞEKER


1 Rekreasyonun ekonomik değer kazanma ve ticarileşme sürecini açıklar.
2 Teknolojinin ve medyanın, rekreasyon pazarına etkilerini açıklar.
3 Rekreasyon alanındaki sponsorluk türlerini açıklar.
4 Rekreasyon alanına yönelik sponsorluk dosyası hazırlar.

Birinci Öğretim



Yok


Dersin içeriği; Pazarlama ve rekreasyon pazarlaması, rekreasyonun ticarileşmesi, markalaşma ve değişen rekreasyon katılımcısı profili, rekreasyon endüstrisinde ürün ve pazar gelişimi, medya ve sponsorluk hizmetleri, rekreasyonel turizm pazarlaması, rekreasyon pazarlaması ve sponsorluğunda temel problemler ve çözüm önerilerini kapsamaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama ve rekreasyon pazarlamasına ilişkin kavramlar ve Pazarlamanın önemi.
2 Pazarlama anlayışındaki değişim ve gelişmelerin incelenmesi
3 Rekreasyonun ekonomik değer kazanması ve ticarileşme süreci, öğrenci sunumları
4 Rekreasyon endüstrisinde ürün ve pazar gelişimi, öğrenci sunumları
5 Rekreasyon pazar araştırması ve cazip pazar fırsatlarının analizi
6 Markalaşma ve değişen rekreasyon katılımcısı profile, öğrenci sunumları
7 Teknolojinin ve medyanın, rekreasyon pazarına etkileri, öğrenci sunumları
8 ARA SINAV
9 Rekreasyon hizmet pazarlaması ve pazarlama yöntemlerine ilişkin uygulama örneklerinin incelenmesi
10 Rekreasyon pazarlamasında küreselleşme ve uluslararası etkileşim, öğrenci sunumları
11 Medya ve sponsorluk hizmetleri, öğrenci sunumları
12 Rekreasyonel turizm pazarlaması ve öğrenci sunumları
13 Rekreasyon pazarlamasında profesyonel hizmetler ve ürünler, öğrenci sunumları
14 Rekreasyon pazarlamasında gönüllülük ve sosyal etkileşimin rolü
15 FİNAL

Beech, J. ve Chanwick, S. (2007). The Marketing of Sport. Prentice Hall, Edinburg



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 7 5 35
Rapor Hazırlama 6 6 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 6 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 6 18
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 4 4 3 4 4 3 4 4 3 5 5 4
ÖÇ 2 4 3 2 3 3 3 4 3 3 4 4 4 4
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 4 3 4 3 3 4 4 5
ÖÇ 4 5 3 3 3 3 4 4 5 3 3 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek