Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EREK425 | Rekreasyonda Strateji Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
İşletmeleri etkileyen iç ve dış çevre faktörlerini değerlendirebilmek, işletmenin çevreye uyumunu sağlamak için gerekli analiz yeteneğini geliştirmek, işletmenin piyasalarda rekabet avantajı elde etmesini sağlamak amacıyla strateji geliştirmenin rekreasyon da önemi hakkında örnekler üzerinde öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Ali Çağrı Gücal
1 | Rekreasyonel alanlarda gerçekleşen stratejik eylemler hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar. |
2 | Rekreasyonel tesislerde program geliştirme çalışmaları hakkında deneyim kazanmaktadırlar. |
3 | Rekreasyonda program geliştirmede karşılaşılan sorunları analiz edebileceklerdir. |
4 | Rekreasyonda program geliştirmede karşılaşılan sorunlara yönelik çözümler önerileri geliştirebileceklerdir. |
5 | Bu dersi alan öğrenciler rekreasyon tesisleri ve etkinliklerinde strateji geliştirme konusunda temel bilgiler kazanmaktadır. |
6 | Rekreasyon stratejilerinin uygulanması konusunda planlama ve analiz yapabilme becerisi elde etmektedirler. |
7 | Stratejik iletişimin önemi ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Strateji kavramı, strateji geliştirme, strateji geliştirme süreci, stratejik yönetim, stratejik iletişim ve rekreasyonel alanlarda strateji geliştirme süreci ve uygulaması.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Strateji Kavramı | Anlatım yöntemi, soru-cevap tekniği | |
2 | Strateji Geliştirme Kavramı | Anlatım ve tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu tekrarı |
3 | Strateji Geliştirme Süreci | Anlatım ve tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu tekrarı |
4 | Stratejik Analiz | Anlatım ve tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu tekrarı |
5 | Strateji Seçimi, Stratejinin Avantajları | Gösterim, sunum tekniği, soru cevap tekniği | Konu tekrarı |
6 | Stratejinin Geliştirilme Amacı ve Güncel Gelişmeler | Gösterim, sunum tekniği, soru cevap tekniği | Konu tekrarı |
7 | Stratejinin Geliştirilmesinde Rekreasyonel İşletmelerin Rolü | Gösterim, sunum tekniği, soru cevap tekniği | Konu tekrarı |
8 | Vize Sınavı | Objektif değerlendirme yöntemi: Test tekniği | Konuların tekrarının yapılması |
9 | Stratejik İletişim Kavramı | Gösterim, sunum tekniği, soru cevap tekniği | Konu tekrarı |
10 | Stratejik İletişim Planının Aşamaları | Gösterim, sunum tekniği, soru cevap tekniği | Konu tekrarı |
11 | Stratejik İletişim Analizleri | Anlatım ve tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu tekrarı |
12 | Stratejik İletişimin Ekonomik-Çevresel-Toplumsal Etkileri | Anlatım ve tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu tekrarı |
13 | Spor Federasyonlarında Stratejik İletişim ve Medya Planı | Anlatım ve tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu tekrarı |
14 | Rekreasyonel İşletmelerde Strateji Geliştirme Süreci ve Örnek Uygulamalar | Anlatım ve tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu tekrarı |
15 | Final Sınavı | Objektif değerlendirme yöntemi: Test tekniği | Konu tekrarı |
Irtyshcheva, I., Kramarenko, I., & Romanenko, S. (2022). Systematic approaches to ensuring the strategic development of the sports and recreation sector. Baltic Journal of Economic Studies, 8(4), 90-95. Yetim, A.A. (2019). Yönetim Bilimi: Tarihi Gelişim Süreci ve Alt Dalları. A. Azmi Yetim (Ed.). Yönetim ve Spor (s.3-32). Ankara: Gazi Kitabevi. Vieira, E.R.M. & Ferrira, J.J. (2017). Strategic framework of fitness clubs based on quality dimensions: The blue ocean strategy approach. Total Quality Management & Business Excellence, 29(13-14), 1648-1667.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 6 | 2 | 12 |
Tartışma | 5 | 6 | 30 |
Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | |||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | |||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 3 |