Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT461 | Medikal Egzersiz | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, egzersiz programı yöneten profesyonellerin hastalıkların fizyolojik olarak etkilerini bilerek hekim yönlendirmesi çerçevesinde onları koruyarak egzersiz dizaynı yapabilmelerini sağlamaktır.
Doç.Dr. Türker BIYIKLI
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, Medikal Fitness Uygulamaları temel kavramlarını tanımlayabilir ve anlatabilir, bir araştırmanın güçlü ve zayıf yönlerini nasıl belirleyebileceğini, diğer araştırma sonuçları ile nasıl karşılaştırabilecekler konusunda bilgi sahibi olurlar. |
2 | Farklı popülasyonlara yönelik medikal sorunların çözümü için egzersiz reçetesi yazabilir |
3 | Farklı popülasyonlarda egzersiz temelli sorunları tespit edebilir |
4 | tip II diyabet rahatsızlığı üzerine egzersiz reçetesi yazabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, Medikal Fitness Uygulamaları temel kavramlarını tanımlayabilir ve anlatabilir, bir araştırmanın güçlü ve zayıf yönlerini nasıl belirleyebileceğini, diğer araştırma sonuçları ile nasıl karşılaştırabilecekler konusunda bilgi sahibi olurlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | medikal fitnessa kavramsal yaklaşım | |||
2 | medikal fitness tarihi ve gelişimi | |||
3 | Medikal Fitness araştırmalar ve karşılaştırma | |||
4 | Kontrollü tıbbi koşullarda antrenman | |||
5 | kontrollü tıbbi koşullarda antrenman | |||
6 | ölçme yöntemleri tanım ve prosedürleri | |||
7 | ara sınav | |||
8 | beden kompozisyonu değerlendirmesi ve antrenman dizaynı | antrenman programlama ve uygulama | ||
9 | kardiyak egzersiz | |||
10 | diabet egzersiz | |||
11 | obezite ve metabolizma egzersizleri | |||
12 | Hamilelik egzersizleri | |||
13 | Kanser egzersiz | |||
14 | ortopedik egzersiz | |||
15 | Final Sınavı |
Bıyıklı,T, Ders Notları (2016), Athletic House Academy Micheal A. Clark, Scott C. Lucett, Erin McGill, Ian Montel, Brian Sutton,(2018) Jones & Bartlett Learning, National Academy of Sports Medicine, Essentials of Personal Fitness Training
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 4 | 5 | 20 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 1 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 |