Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT459 | Spor Yaralanmaları ve Sahaya Dönüş | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Öğretmen adaylarına oyunun tanımı ve çocuklar için önemini kavratmak. Futbol, voleybol ve basketbol oyun kurallarını bilgisi kazandırmak. Temel jimnastik duruşlarını yapabilme becerisi geliştirmek. Sağlık yaşam için gerekli unsurların neler olduğunu tanıtmak Sağlık ile Beden eğitimi ve spor arasındaki ilişkiyi kavratmak. Halk oyunları ve halk danslarının eğitimdeki rolünü kavratmak
1 | Öğrenciler, beden eğitiminin sağlığımız açısından önemini açıklayabileceklerdir |
2 | Öğrenciler, sağlık ve beden eğitimi arasındaki ilişkileri saptayabilecek, ilişkilendirebileceklerdir |
3 | Öğrenciler, oyunun çocukların motor gelişimine katkılarını açıklayabileceklerdir |
4 | Öğrenciler, günlük yaşantıda yapılan egzersizleri açıklayabileceklerdir |
5 | Öğrenciler, spor ve sosyal hayat arasında ilişki kurabileceklerdir |
Birinci Öğretim
Yok
İnsan gelişiminde beden eğitiminin rolü, ilköğretim birinci kademe çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, beden eğitimi derslerinde düzenler, yürüyüşler, dönüşler, sıralanmalar, beden eğitimi ders araç-gereç ve malzemeleri, özellikleri, serbest jimnastik alıştırmaları, bireysel ve eşli jimnastik egzersizleri, araçta ve araçla yapılan alıştırmalar, beden eğitimi derslerinde ve günlük yaşantıda egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, atletizm temel teknikleri ve kuralları, spor ve sağlık, spor ve sosyal hayat, spor ve yaşam, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Beden eğitiminin fiziksel gelişimdeki rolü. | |||
2 | Beden eğitiminin psikomotor gelişimdeki rolü. | |||
3 | Beden eğitiminin zihinsel, duygusal ve toplumsal gelişimdeki rolü | |||
4 | Çocukların gelişim özellikleri. | |||
5 | Spor sakatlıklarının tanımı ve önemi. | |||
6 | Atletizm branşının eğitsel değeri (Koşular, Atmalar, Atlamalar) | |||
7 | Atletizm branşının eğitsel değeri (Yürüyüşler, Çoklu Yarışlar). | |||
8 | arasınav | |||
9 | Yaşlanma, egzersiz ve sağlık. | |||
10 | Yaşam ve sağlık ilişkisi. | |||
11 | Olimpik kültür. | |||
12 | Toplum ve olimpik başarı. | |||
13 | Ülkemizde olimpizm. | |||
14 | Modern olimpiyat oyunları. |
KTU, Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Bölümü. 2002; Beden Eğitimi ve Spor Kültürü Ders Notları, Trabzon. Aracı, H. 2001; Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Yayınevi, Ankara. İşler, M. 1997; Atletizm (Koşular, Atmalar, Atlamalar, Tutibak Yayınevi, Ankara. Kalyon, T.A 2000; Spor Hekimliği, Sporcu Sağlığı ve Spor Sakatlıkları, GATA Basımevi, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 2 | 15 | 30 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Rapor Sunma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |