Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT455 | Fiziksel Performans Periyotlama ve Planlama | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ BÜLENT KAYITKEN
1 | performans sporcularında ölçme değerlendirmenin önemini bilir. |
2 | performans sporcularında planlamanın önemini bilir |
3 | performans sporcularına yönelik periyodizasyon yapabilir. |
4 | Performans testlerinin sonuçlarını yorumlayarak egzersiz reçetesi yazabilir. |
Birinci Öğretim
ANTRENMANIN BİLEŞENLERİ OLAN ŞİDDET, KAPSAM, FREKANS, YEĞİNLİK VE YOĞUNLUK KAVRAMLARININ ÖĞRENİLEREK BİRBİRİNE UYUMLU ŞEKİLDE, SONSUZ GELİŞİM PRENSİBİNE UYGUN OLARAK, FAZLAYA TAMLAMA DÖNGÜSÜNE ENTEGRE EDİLMESİ. BURADAN YOLA ÇIKARAK KUVVET, SÜRAT, DAYANIKLILIK, ÇEVİKLİK, KOORDİNASYON, TEKNİK VE TAKTİK YETİLERİN BASAMAKLANARAK PERİODİZE EDİLMESİNİN ÖĞRENİLMESİ. ELDE EDİLEN BU BİLGİ İLE SPORCULARIN MÜSABAKA DÖNGÜLERİNE UYGUN OLARAK GÜNLÜK, HAFTALIK, AYLIK, YILLIK, 4 YILLIK VE 8 YILLIK PLANLARI YAPABİLME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
KUVVET, SÜRAT, DAYANIKLILIK, ÇEVİKLİK, KOORDİNASYON, TEKNİK, TAKTİK VE PSİKOLOJİK UNSURLARIN MÜSABAKA SİSTEMİNE UYGUN OLARAK GÜNLÜK, HAFTALIK, AYLIK VE YILLIK BAZDA PLANLAMALARININ YAPILABİLMESİ. OLİMPİK QUADRAT PLAN DİZAYNI İLE UZUN SÜRELİ SPORCU GELİŞİM SİSTEMATİĞİNİN KURGULANMASI
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Fiziksel Uygunluk Nedir? | - | ||
2 | Enerji sistemleri, yorgunluk sonrası toparlanma | |||
3 | Vücut yapısı ve vücut yapısı değerlendirmeleri | - | ||
4 | Aerobik, Anaerobik, Max VO2 antrenmanları | örnek vaka analizleri | ||
5 | O2 tüketim hesaplaması, eşik düzeyleri | - | ||
6 | Egzersiz seçiminde önemli konular | örnek vaka analizi | ||
7 | ara sınav | |||
8 | Egzersizdeki nabız düzeylerinin hesaplanması, Çalışma programlar | örnek vaka analizi | ||
9 | Kassal Fitnes, Kuvvet çalışmaları, Maksimal Kuvvet bulma yöntemleri | örnek vaka analizi | ||
10 | Sedanterlerde ve performans sporcularında kuvvet çalışmaları planlama | |||
11 | Kuvvet egzersiz çeşitleri, esneklik çeşitleri | örnek program hazırlama | ||
12 | Enerji tüketim ölçümü, besinlerin enerji değerleri Egzersiz testleri ve testlerde kullanılan terimler | |||
13 | Hipertansiyon, Osteoporoz, şeker hastalığı, kalp dolaşım rahatsızlıkları nedir, korunma yolları nelerdir | |||
14 | Hipertansiyon, Osteoporoz, şeker hastalığı, kalp dolaşım rahatsızlıkları nedir, korunma yolları nelerdir | |||
15 | final sınavı |
“Periodization: Theory and Methodology of Training” – Tudor O. Bompa & Carlo Buzzichelli “Long-Term Athlete Development” – Istvan Balyi, Richard Way, Colin Higgs “Science and Practice of Strength Training” – Vladimir Zatsiorsky & William Kraemer “High-Performance Training for Sports” – David Joyce & Daniel Lewindon “Periodization Training for Sports” – Tudor Bompa & Michael Carrera “Essentials of Strength Training and Conditioning” – NSCA (3rd or 4th Ed.) “The Science of Training – Soccer” – Jan Helgerud & Jan Hoff “Planning and Periodization in Sport” – Antti Mero & Kari Keskinen
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 4 | 5 | 20 |
Laboratuvar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |