Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT435 | Futbol Uzmanlık III | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 8.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı; futbolda antrenörlük felsefesinin, antrenman yöntemlerinin öğrenilmesini, Teknik-taktik,dayanıklılık,kuvvet,hareketlilik,koordinasyon ve sürat parametreleri ile enerji sistemlerinin geliştirilip oyun içinde amacına uygun olarak kullanılmasını öğretir.
1 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır. |
2 | Mesleki ve bireysel gelişim için araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 | Spor branşına ait tüm saha uygulamalarına hakimdir. |
5 | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir. |
Birinci Öğretim
Yok
Futbolda antrenörlük felsefesini, motivasyon ve oyuncularla ilişkileri, Motorik özelliklerin gelişim planlaması, ısınma- soğuma, mikro- mezo- makro antrenman planlama yöntemleri, teknik taktik-takım hücum ve savunmasıma çalışmalarını içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Antrenörlük Felsefesi | |||
2 | Aralıklı Antrenmanda Teknik Beceriler ve Çeviklik Kondisyon Döngüsü | |||
3 | Kondisyon Döngüsünde Teknik Pas ve Hız Antrenmanı | |||
4 | Teknik Bir Hız Döngüsünde Pas, Top sürme ve Bitirme. | |||
5 | Futbolda Atak Oyun Felsefesi: Temel Yönleri. | |||
6 | Stoper için Pas Seçeneklerini Engellemek ve Topu Geniş Açığa Çıkarmak. | |||
7 | Adam Markajı ve Top Kesme | |||
8 | GERİDEN OYUN KURMA | |||
9 | ÇERİYE YÖNELEN KANAT OYUNCUSU | |||
10 | OYUNDA YÖN DEĞİŞTİRME | |||
11 | Video Analiz - Teknik-Taktik maç analizi -1 | |||
12 | Video Analiz - Teknik-Taktik maç analizi -2 | |||
13 | Tam saha uygulamaları | |||
14 | Tam saha uygulamaları |
Niyazi Eniseler-Bilimin Işığında Futbol Fifa Coaching Manual Uefa Eğitimci Rehber Kitabı Caner Açıkada- Antrenmen Bilimi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Performans | 3 | 9 | 27 |
Toplam İş Yükü (saat) | 204 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |