Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT371 | Hız-Çeviklik-Pliometri | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Hız, çeviklik ve pliometri çalışmalarının tanımını, yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmek. Bu çalışmaların takım ve bireysel spor branşlarında antrenman programlarına entegrasyonunu, kazanımlarını ve periyotlamasını kavratmak.
Dr. Öğr. Üy. Bülent KAYITKEN
1 | HIZ ANTRENMANININ TANIMINI BİLİR |
2 | ÇEVİKLİK ANTRENMANI HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR |
3 | PLİYOMETRİ ANTRENMANLARI HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR |
4 | HIZ- ÇEVİKLİK-PLİYOMETRİ ANTRENMANLARININ BİRİM ANTRENMAN VE PERİYODİZASYONUNU ÖĞRENİR. |
Birinci Öğretim
Yok
Teorik bilgilerin uygulama dersleriyle pekiştirilmesi Spor branşlarına özgü hız, çeviklik ve pliometri örneklerinin incelenmesi Öğrencilerin proje çalışmalarıyla kendi programlarını tasarlaması
Hız, çeviklik ve pliometri kavramları Temel motorik özellikler ile ilişkileri Hız geliştirme yöntemleri Çeviklik geliştirme yöntemleri Pliometrik antrenman yöntemleri Test ve ölçüm yöntemleri Branşa özgü planlama yaklaşımları Periyotlama ilkeleri Hazırlık – yarışma – geçiş dönemlerinde uygulamalar Performans geliştirmeye etkileri Hataların tespiti ve düzeltme yolları Örnek program tasarımı Proje çalışması ve sunum Genel tekrar
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | SAQ PLİYOMETRİ KAVRAMSAL YAKLAŞIM | |||
2 | PLİYOMETRİ BİLEŞENLERİ | VİDEO ANALİZ | ||
3 | HIZIN BİLEŞENLERİ UYGUN SPRİNT MEKANİKLERİ | TEKNİK ANALİZ | ||
4 | ÇEVİKLİĞİN BİLEŞENLERİ UYGUN ÇEVİKLİK MEKANİKLERİ | |||
5 | ÇABUKLUĞUN BİLEŞENLERİ UYGUN ÇABUKLUK MEKANİKLERİ | |||
6 | HIZ ÇEVİKLİK ÇABUKLUK ANTRENMANLARININ BİLİMSEL TEMELLLERİ | |||
7 | ARA SINAV | |||
8 | PROGRESYON | |||
9 | ADAPTASYON AŞAMALARI VE AKUT DEĞİŞKENLER | |||
10 | HIZ DRİLLER LİSTESİ | |||
11 | ÇEVİKLİK DRİLLER LİSTESİ | |||
12 | ÇABUKLUK DRİLLER LİSTESİ | |||
13 | SAQ PROGRAMLAR | |||
14 | FİNAL SINAVI |
Bompa, T., & Haff, G. (2009). Periodization: Theory and Methodology of Training. Human Kinetics. Chu, D. A. (2013). Plyometrics. Human Kinetics. Jeffreys, I. (2013). Developing Agility and Quickness. Human Kinetics. NSCA (2016). Essentials of Strength Training and Conditioning (4th ed.). Human Kinetics. Turner, A., & Stewart, P. (2014). Speed and Agility Training. Strength and Conditioning Journal.
Teorik ders, saha uygulamaları, grup tartışmaları, ölçüm ve test uygulamaları, proje ödevleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 6 | 5 | 30 |
Laboratuvar | 3 | 5 | 15 |
Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||
ÖÇ 4 |