Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESGS311 | Temel Diksiyon | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste öğrenciler sahnede ve gündelik hayatta etkili ve anlamlı vokal ifade biçimleri geliştirmek için solunum mekanizmasını, nefes ve seslerin fizyolojik oluşumunu ve temel fonetik kuralları öğrenecek; artikülasyon ve entonasyon egzersizleri ile duygu ve düşüncelerini konuşmaya aktarma yeteneklerini geliştireceklerdir. Sunum, gözlem ve değerlendirmeye yönelik diksiyon çalışmaları ile öğrenciler sadece kendilerinin değil birbirlerinin de söze dayalı iletişimde karşılaştıkları sorunlar hakkında farkındalık kazanacak; ders sonrasında da takib edebilecekleri kişisel bir vokal egzersiz rutini oluşturacaklardır.
1 | Solunum mekanizması ve seslerin fizyolojik oluşumu hakkında bilgi sahibi olabilecekler |
2 | Temel fonetik kurallar hakkında bilgi sahibi olabilecekler |
3 | Entonasyon ve artikülasyon uygulamalarını kullanmada ve vokal kontrol ve rahatlama tekniklerini kullanmada yeterli olabilecekler |
4 | Kişisel egzersiz programı oluşturma ve takip etmede yeterli olabilecekler ve akıcı ve etkili konuşma becerisi geliştirebilecekler |
5 | Duygu ve düşünceleri konuşmaya aktarma yeteneğini geliştirebilecekler |
Birinci Öğretim
Yok
Bu derste öğrenciler sahnede ve gündelik hayatta etkili ve anlamlı vokal ifade biçimleri geliştirmek için solunum mekanizmasını, nefes ve seslerin fizyolojik oluşumunu ve temel fonetik kuralları öğrenecek; artikülasyon ve entonasyon egzersizleri ile duygu ve düşüncelerini konuşmaya aktarma yeteneklerini geliştireceklerdir. Sunum, gözlem ve değerlendirmeye yönelik diksiyon çalışmaları ile öğrenciler sadece kendilerinin değil birbirlerinin de söze dayalı iletişimde karşılaştıkları sorunlar hakkında farkındalık kazanacak; ders sonrasında da takib edebilecekleri kişisel bir vokal egzersiz rutini oluşturacaklardır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dilbilgisi, Diksiyon ve Fonetik ilişkisine giriş -Dersin içeriği hakkında sohbet -Dönem boyunca kullanılacak ısınma egzersizleri -İşitmek ve konuşmak arasındaki etkileşim | |||
2 | Solunum Mekanizması -Nefes egzersizleri -Diyafram kontrolü -Postür ve fiziksel rahatlama egzersizleri | |||
3 | Seslerin Fizyolojik Oluşumu -Sesin hareketi ve hareketin sesi -Tınılar ve rezonans bölgeleri (kafa, göğüs, maske) -Larenks kontrolü -İmgelem yoluyla kişisel ses niteliğini, erimini ve hacmini araştırmak | |||
4 | Fonetik -Çene, dudak ve dil pozisyonlarına ve hareketlerine göre sesli/ sessiz harflerin oluşumu -Artikülasyon egzersizleri ve tekerlemeler | |||
5 | Fonetik -Çene, dudak ve dil pozisyonlarına ve hareketlerine göre sesli/ sessiz harflerin oluşumu -Artikülasyon egzersizleri ve tekerlemeler | |||
6 | Sunum Fonetik kuralların ve artikülasyon egzersizlerinin şiir ve düzyazı metinlerine uygulanması | |||
7 | Duygu ve Düşüncelerin Konuşmaya Aktarımı -Akıcılık ve ulama -Hız kontrolü -Durak egzersizleri -Metin işaretleme uygulamaları | |||
8 | Vize | |||
9 | Duygu ve Düşüncelerin Konuşmaya Aktarımı -Perde ve ton değişimleri -Hece ve sözcük vurguları -Entonasyon egzersizleri -Metin işaretleme uygulamaları | |||
10 | Duygu ve Düşüncelerin Konuşmaya Aktarımı -Perde ve ton değişimleri -Hece ve sözcük vurguları -Entonasyon egzersizleri -Metin işaretleme uygulamaları | |||
11 | Konuşma Analizi ve Yorumlaması -Konuşma biçimlerinden yola çıkan karakter çalışmaları | |||
12 | Konuşma Analizi ve Yorumlaması -Konuşma biçimlerinden yola çıkan karakter çalışmaları | |||
13 | Konuşma Analizi ve Yorumlaması -Konuşma biçimlerinden yola çıkan karakter çalışmaları | |||
14 | Final Sunumu -Monologların sunumu -İşaretlenmiş monolog metinlerinin teslimi | |||
15 | Final Sunumu -Monologların sunumu -İşaretlenmiş monolog metinlerinin teslimi |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 12 | 96 |
Uygulama/Pratik | 1 | 12 | 12 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 |