Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESGS101 | Sahne Sanatları Yönetimine Giriş | Ders | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders sahne sanatları yönetimi bağlamında ilgili teorileri, politikaları ve yöntemleri öğrencilere kazandırarak onları alanda yetkin kılmayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Uçar Kartoğlu
1 | Sahne sanatları alanında temel örgütlenme bilgisine sahip olur |
2 | Sahne ve gösteri sanatları alanında sanat yönetimini bilir. |
3 | Sahne sanatları alanında bir etkinliğin tasarımını, planlamasını ve organizasyonunu yapabilir. |
4 | Hem uluslararası hem de ulusal bağlamda kültür politikaları ve sanat yönetimi modelleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Ulusal ve uluslararası bağlamda sanat ortamlarını hakkında bilgi sahibidir. |
6 | Bir sanat etkinliğine yönelik proje yazabilir ve sunabilir. |
7 | Temel araştırma ve sunum araç ve yöntemlerini uygular. |
8 | Sınıftaki tartışmalara etkin bir biçimde fikirler sunabilir. |
9 | Sahne sanatları alanında sahne üstü ve sahne arkası teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders kapsamında kültür ve sanat kurumlarında bilimsel yönetim olgusu, gerekliliği ve uygulamaları değerlendirilmekte ve tartışılmaktadır. Kalıcı ve süreli kültür ve sanat organizasyonlarında gerçekleştirilen çeşitli etkinliklerin tasarlanmaları, süreç yönetimleri ve sunumları analiz edilmekte ve yorumlanmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Yönetim kavramı ve sanat yönetimi kavramı | |||
2 | Bir İşletme Olarak Tiyatro, Tiyatro İşletmeciliği | |||
3 | Bir İşletme Olarak Tiyatro, Tiyatro İşletmeciliği | |||
4 | Örnek Olay / İnceleme | |||
5 | Kamu hizmeti olarak sanat (politik boyut, ekonomik boyut) | |||
6 | Kamu hizmeti olarak sanat (kültürel boyut, yönetim boyutu) | |||
7 | Vize Hafrası | Ödev - Araştırma Projesi | ||
8 | Dünyada sanat yönetimi politikaları | Modeller üzerine tartışma | ||
9 | Türkiye'de sanat yönetimi politikaları | Dünya'daki modellerle Türkiye'deki modellerin karşılaştırılması - tartışma | ||
10 | Sahne sanatları alanı - kültür politikaları ilişkisi | |||
11 | Sanat kurumlarında örgütlenme | |||
12 | Örnek olay incelemesi | |||
13 | Örnek olay incelemesi | |||
14 | Örnek olay incelemesi | |||
15 | Final Haftası | Proje ödevi |
Küratörün Yumurtası, Karsten Schubert, İstanbul Sanat Vakfı Müzesi, 2004 Sanat Yönetiminin Boyutları, Fethiye Erbay, İKÜ Yayınları, 2009 Journals, International Journal of Arts Management, HEC Montreal Kültür Endüstrisi, Theodor Adorno, İletişim Yayınları, 2005 Sanat Emeği, Ali Artun, İletişim Yayınları, 2014 Küreselleşen İstanbul'da Bienel, Sibel Yardımcı, İletişim Yayınları, 2014 Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller, Julian Stallabrass, İletişim Yayınları, 2016
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 26 | 20 |
Tartışma | 26 | 20 |
Proje Hazırlama | 7 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 7 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 2 | 13 | 26 |
Tartışma | 2 | 26 | 52 |
Proje Hazırlama | 2 | 26 | 52 |
Proje Sunma | 2 | 26 | 52 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 |