Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EARC328 | Inclusive Design | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
The main aim of this course is to teach students the concept and basic principles of inclusive and universal design. It is aimed to be aware of the difficulties experienced by users with different needs and to make the designs suitable for everyone.
Öğr. Gör. İlayda Torlak
1 | Kapsayıcı /herkes için tasarım bilincine sahip olma |
2 | Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik/ulaşılabilirlik gibi kapsayıcı tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme |
3 | Engelsiz/bariyersiz mekan tasarımları yapabilme becerisi kazanma |
4 | Kapsayıcı Tasarım ilkelerinin tanımlarını anlamak. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur
Yok
Kapsayıcı/herkes için tasarım ve kuşaklar arası tasarım yaklaşımı kavramlarının irdelenmesi, tasarımda dikkate alınacak temel ölçütler, yönetmelikler, herkes için erişebilir ve ulaşılabilir engelsiz/bariyersiz tasarım mekanlarından örneklerin sunulması, her yaş ve cinsiyete ait bireyin yaşam kalitesini arttıracak, bağımsız, katılımcı, konfor, güvenli, entegrasyon/bütünleşme, kültürel uygunluk sağlayan sürdürülebilir ve kapsayıcı tasarıma yönelik teorik bilgilerle birlikte alan ve tasarım çalışmalarıdır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş. Engel, erişilebilirlik, evrensel tasarım, kapsayıcı tasarım kavramları | ||
2 | Kapsayıcı tasarım ve evrensel tasarım ilkeleri | ||
3 | Kapsayıcı tasarım ve evrensel tasarım ilkeleri | ||
4 | "Kullanıcı" kavramı | ||
5 | Ergonometri ve standart ölçüler: Dış mekanlar – Sirkülasyon: patika, bordür rampaları, yaya geçidi | ||
6 | İç mekanlarda kapsayıcı tasarım | ||
7 | Yapılı Çevre ve Dış Mekanlar – Ulaşım: Toplu taşıma, özel araçlar, otobüs durakları, otopark | ||
8 | Vize | ||
9 | Yapılı çevre ve kamusal yapılar | ||
10 | Kapsayıcı tasarımın kültürel bileşenleri | ||
11 | Öğrenci sunumları | ||
12 | Öğrenci sunumları | ||
13 | Öğrenci sunumları | ||
14 | Genel değerlendirme, kapanış |
M.Story, The Universal Design File: Designing for People of All Ages and Abilities, Center for Universal Design Case Studies on Universal Design, Center for Universal Design Inclusive Design: Implementation and Evaluation Design Justice: Community-Led Practices to Build the Worlds We Need
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Bireysel Çalışma | 8 | 10 |
Okuma | 6 | 10 |
Ev Ödevi | 3 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Proje Sunma | 3 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Alan Gezisi | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Sunma | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 |