Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EIRS354 | Artificial Intelligence and Public Policy | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders, öğrencilere Yapay Zeka'nın kamu politikalarıyla ilişkili olarak ortaya çıkışı, gelişimi ve geleceğini tanıtmayı amaçlamaktadır. Yapay Zeka alanında kullanılan temel terminoloji ele alınacak, ardından yapay zekanın demokrasi, siyaset ve politika yapımı üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Yapay Zeka kullanımının etiği ve yapay zekayı düzenlemenin yolları da tartışmaların bir parçası olacaktır. Ders aynı zamanda öğrencilerin, sosyal bilimler perspektifinden Yapay Zeka ile ilgili gelişmeleri düzenli olarak takip etme alışkanlığı kazanmalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.
none
1 | Öğrenciler dünyadaki YZ gelişmelerini takip eder. |
2 | Öğrenciler kamu politikalarının gelişimi üzerine düşünür. |
3 | Öğrenciler dünyadaki kamu politikalaarı ve yapaz zekanın kullanımı örneklerini bilir. |
4 | Öğrenciler problemlerin çözümünde yapay zeka uygulamalaranı öğrenir ve bunlarla mücadele etmede yeni yollar bulabilirler. |
Birinci Öğretim
Yok.
none
Yapay Zeka alanında kullanılan temel terminoloji ele alınacak, ardından yapay zekanın demokrasi, siyaset ve politika yapımı üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Yapay Zeka kullanımının etiği ve yapay zekayı düzenlemenin yolları da tartışmaların bir parçası olacaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçayı okumak, belgeseller izlemek ve tartışmalara katılmak |
2 | Yapay Zeka Nedir? | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Meloni Mitchell, Meloni, “Artificial Intelligence: A Guide for Thinking Humans,” posted November 12, 2019, by Santa Fe Institute, YouTube, 1 hr.,20 min., 41 sec., https://www.youtube.com/watch?v=NMUqvhuDZtQ |
3 | Yapay Zeka Nedir? (Devam) | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçayı okumak, belgeseller izlemek ve tartışmalara katılmak |
4 | Yapay Zeka ve Demokrasi, Giriş | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Daniel Innerarity. Artificial Intelligence and Democracy. Paris, France: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 2024. Available at https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000389736 |
5 | Ethics of AI and Democracy of Fascism; Discrimination and Genocide | Lecture technique, demonstration technique, question-answer, discussion, case study. | Ramos, Gabriela “Ethics of AI and Democrasy: UNESCO Recommendation’s Insights,” Transatlantic Policy Quarterly, Winter 2001/2002, Vol. 20, Number 4, pp. 23-32. |
6 | Yapay Zekanın Siyaset Üzerindeki Etkisi | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Jungherr, Andreas. “Artificial Intelligence and Democracy: A Conceptual Framework,” Social Media + Society July-September 2023, pp: 1–14. |
7 | Yapay Zekanın Siyaset Üzerindeki Etkisi (Devam) | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçayı okumak, belgeseller izlemek ve tartışmalara katılmak |
8 | Vize | Önerilen kaynakçayı okumak, belgeseller izlemek ve tartışmalara katılmak | |
9 | Yapay Zeka ve Kamu Alanı | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Jungherr, Andreas, and Ralph Schroder, “Artificial Intelligence and the Public Arena,” Communication Theory, Volume 33, Issue 2-3, May-August 2023, Pp: 164–173, https://doi.org/10.1093/ct/qtad006 |
10 | Yapay Zekayı Düzenleme (Avrupa Birliği) | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | European Parliament Directorate General for Communication, “EU AI Act: First Regulation on Artificial Intelligence,” June 06, 2024, [2023061ST093804]. Available at https://www.europarl.europa.eu/pdfs/news/expert/2023/6/story /20230601STO93804/20230601STO93804_en.pdf Park, Bletchley. “The World Wants to Regulate AI, But Does Not Quite Know How,” The Economist, October 24, 2023. European Union, “High Level Summary of the AI Act,” Feburary 27, 2024, available at https://artificialintelligenceact.eu/high-level-summary/ European Union, “The EU Artificial Intelligence Act: Up-to-date Developments and Analyses of the EU AI Act,” available at https://artificialintelligenceact.eu |
11 | Yapay Zekayı Düzenleme (Amerika Birleşik Devletleri) | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | “Blueprint for an AI Bill of Rights, Making Automated Systems Work for the American People,” The White House, October 2022, available at https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2022/10/Blueprint-for-an-AI-Bill-of-Rights.pdf “Artificial Intelligence 2024 Legislation,” The National Conference of State Legislators (NCSL) available at https://www.ncsl.org/technology-and-communication/artificial-intelligence-2024-legislation Center for AI and Digital Policy, https://www.caidp.org |
12 | Yapay Zekayı Düzenleme (Küresel) | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Center for AI and Digital Policy, https://www.caidp.org |
13 | Yapay Zekanın Geleceği | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Best, Eric, Pedro Robles, and Daniel J. Mallinson. “The Future of AI Politics, Policy, and Business.” Business and Politics 26, no. 2 (2024): 171–79. https://doi.org/10.1017/bap.2024.6. Tiago C. Peixoto, Otaviano Canuto, and Luke Jordan, “AI and the Future of Government: Unexpected Effects and Critical Challenges,” Policy Center of the New South, Policy Brief - N° 10/24 - March 2024 https://www.policycenter.ma/sites/default/files/2024-03/PB_10-24_C.%20Peixoto%2C%20Otaviano%20Canuto%2CLuke%20Jordan.pdf |
14 | Gözden Geçirme | Düz anlatım tekniği, soru-cevap, | Önerilen kaynakçayı okumak, belgeseller izlemek ve tartışmalara katılmak |
none
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
none
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |