GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHIR423 Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği dersinin amacı, gerek geleneksel gerekse yeni medya ortamlarında yaratıcı reklamcılığın temel kavramlarına ışık tutarak, reklamda tasarım sürecinin tüm aşamalarının nasıl gerçekleştirildiğinin öğrenilmesini sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Sezgi Turfanda


1 Öğrenci reklamda yaratıcı konsepte ilişkin temel kavramları tanımlayabilecektir.
2 Öğrenci reklamda kullanılan temel yaratıcı stratejilerin ve yaratıcı ekollerin değerlendirmesini yapabilecektir.
3 Öğrenci gerek geleneksel medyada gerekse yeni medyada etkin ve yaratıcı reklam tasarımı yapabilecektir.
4 Öğrenci gerek geleneksel gerekse yeni medyada yaratıcı stratejileri kullanarak etkili reklam yazabilecek ve uygulayabilecektir.
5 Öğrenci reklam ajanslarının yapısını ve işleyişini tanımlayabilecektir.

Birinci Öğretim



Yok


Reklamda yaratıcı konsepte ilişkin temel kavramların açıklanması, Reklamda kullanılan temel yaratıcı stratejilerin ve yaratıcı ekollerin incelenmesi, Reklam çekiciliklerinin açıklanması,Geleneksel medyada reklam tasarım unsurlarının incelenmesi, Yeni medya ortamında reklam tasarım unsurlarının incelenmesi


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Yaratıcılık kavramına genel bakış
2 Reklam ve reklamda yaratıcılığın kullanımı
3 Reklamda yaratıcı stratejiler
4 Reklamda yaratıcı ekoller
5 Yaratıcı reklamın hazırlık süreci
6 Reklam kampanyalarında yaratıcı iş özeti
7 Yaratıcı stratejide kullanılan taktikler ve reklam çekicilikleri
8 Vize
9 Basılı reklam ortamları için reklam metni yazımı
10 Basılı reklam ortamlarında görsel tasarımın unsurları
11 Basılı reklam ortamlarında görsel tasarımın unsurları
12 Yayın yapan reklam ortamlarında uygulama teknikleri
13 Yeni medyada reklam uygulama teknikleri
14 Reklam ajanslarında organizasyon yapısı

Ders notları, Güncel makaleler, Nurhan Babür Tosun vd., Reklam Yönetimi, 2018, İstanbul: Beta Basım Müge Elden, Reklam Yazarlığı, 2007, İstanbul: İletişim Yayınları Müge Elden, Uğur Bakır, Reklam Çekicilikleri, 2010, İstanbul: İletişim Yayınları Müge Elden, Özen Okat Özdem, Reklamda Görsel Tasarım, 2015, İstanbul: Say Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 25 25
Derse Katılım 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 4
ÖÇ 3 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek