GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHIR423 Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği dersinin amacı, gerek geleneksel gerekse yeni medya ortamlarında yaratıcı reklamcılığın temel kavramlarına ışık tutarak, reklamda tasarım sürecinin tüm aşamalarının nasıl gerçekleştirildiğinin öğrenilmesini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Sezgi Turfanda


1 Reklamda yaratıcı konsepte ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 Reklamda kullanılan temel yaratıcı stratejileri ve yaratıcı ekolleri açıklar.
3 Etkin ve yaratıcı bir şekilde reklamı tasarlar
4 Reklam metni yazımında yaratıcı stratejileri kullanır
5 Reklam ajanslarının yapısını ve işleyişini açıklar

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


yok


Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği dersi kapsamında, reklamda yaratıcı konsepte ilişkin temel kavramlar açıklanacak, reklamda kullanılan temel yaratıcı stratejiler ve yaratıcı ekoller incelenecek, reklam çekicilikleri ele alınacaktır. Ayrıca, gerek geleneksel medyada gerekse, dijital medyada reklam tasarım unsurları Türkiye ve dünyadan örneklerle ayrıntılarıyla analiz edilecektir.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Yaratıcılık kavramına genel bakış
2 Reklam ve reklamda yaratıcılığın kullanımı
3 Reklamda yaratıcı stratejiler
4 Reklamda yaratıcı ekoller
5 Yaratıcı reklamın hazırlık süreci
6 Reklam kampanyalarında yaratıcı iş özeti
7 Yaratıcı stratejide kullanılan taktikler ve reklam çekicilikleri
8 Ara sınav Sınav
9 Basılı reklam ortamları için reklam metni yazımı
10 Basılı reklam ortamlarında görsel tasarımın unsurları - I
11 Basılı reklam ortamlarında görsel tasarımın unsurları - II
12 Yayın yapan reklam ortamlarında uygulama teknikleri
13 Yeni medyada reklam uygulama teknikleri
14 Reklam ajanslarında organizasyon yapısı
15 Final

• Ders notları, Güncel makaleler, • Nurhan Babür Tosun vd., Reklam Yönetimi, 2018, İstanbul: Beta Basım • Müge Elden, Reklam Yazarlığı, 2007, İstanbul: İletişim Yayınları • Müge Elden, Uğur Bakır, Reklam Çekicilikleri, 2010, İstanbul: İletişim Yayınları • Müge Elden, Özen Okat Özdem, Reklamda Görsel Tasarım, 2015, İstanbul: Say Yayınları • Barry, P. (2012), The Advertising Concept Book, USA: Thames & Hudson



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 7 14 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 160

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 3 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek