GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EISL336 Girişimcilik Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Girişimcilik dersi, öğrencilere pazarlama ve yaratıcılık ağırlıklı bir programla yeni bir girişim yapılırken dikkat edilmesi gereken konuların alt yapısını sizlere vermeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, pazarlama kavramının tanımını, içeriğini, pazarlama karması ögeleri ile beraber güncel pazarlama yaklaşımlarını öğretmeyi hedeflemektedir. Pazarlama yaklaşımları ile beraber tüketici davranışları, hedef kitlenin önemi, konumlandırma ve pazarlama stratejileri hakkında da öğrencilere bilgi vererek başarılı bir girişim için gerekli ögeler değerlendirilecektir.


Doç Dr Selen Butgel Tunalı


1 Girişim, pazarlama ve pazarlamanın temel ilkelerini tanımlar
2 Girişim ve pazarlamanın önemini ve amacını açıklar
3 Güncel girişimcilik yaklaşımlarını açıklar
4 Konumladırma, tüketici davranışları vb pazarlama ile ilgili kavramları girişimci bakış açısıyla tartşır
5 Girişimcilik ve yaratıcılık arasındaki ilişkiyi değerlendirir

Birinci Öğretim


Ön koşulu olan ders yoktur.


1. Sunum- Powerpoint Ders Anlatımı 2. Soru-Cevap Yöntemi 3. Tartışma Yöntemi 4. Örnek Olay Yöntemi 5. Vaka Analizi ve Uygulamalı Çözüm Yöntemleri


Pazarlama kavramının detaylı bir şekilde bileşenleriyle beraber incelenmesi, güncel pazarlama yaklaşımlarının örnek ve vaka analizleri üzerinden anlatılması, başarılı bir girişimde olmazsa olmaz şartlar incelenecektir.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Girişimciliğin Tanımı, Kapsamı ve Özellikleri, Dünya’da ve Türkiye’de Girişimciliğin Tarihi Gelişimi
2 Girişimcilik Türleri, Türkiye’deki Girişimcilik Türleri Örnekleri
3 Girişimci Olma Nedenleri ve Gerekli Beceriler, Türkiye’deki Girişimcilik Türleri Örnekleri
4 Girişimci Olma Nedenleri ve Gerekli Beceriler, Türkiye’deki Girişimcilik Türleri Örnekleri
5 Girişimcilik Kültürü ve Temel Fonksiyonları
6 Girişimcilikte Motivasyon ve Girişimcilik Niyetleri
7 Bilişsel Girişimcilik ve Karar Verme, Girişimcinin Ekonomik Rolü
8 Ara Sınav
9 Girişimcilikte Başarı, Paydaşlar ve Sosyal Sorumluluk, Girişimcilikte Vizyon, Misyon, Amaç ve Strateji
10 Girişimci Organizasyon, Girişimci Olmak İçin Gerekli Olan Yetenek, Kalite ve Fon Kaynakları
11 KOBİ Tanımı, Özellikleri ve Finansmanı, KOBİ’lerin Sorunları
12 Türkiye’de Girişimcilere ve KOBİ’lere Sağlanan Destekler
13 Girişimcilik Süreci ve Uygulaması, Fizibilite Etüdü
14 Final Sınavı

A'dan Z'ye Pazarlama - Philip Kotler - MediaCat Kitapları Pazarlama İlkeleri - Philip Kotler - Beta Yayınevi Pazarlama 4.0 ( Marketıng 4.0) - Philip Kotler - Optimist Yayın Dağıtım POSTMODERN PAZARLAMA - Yavuz Odabaşı – MediaCat Kitapları Pazarlama İletişimi Yönetimi / Yavuz Odabaşı- Mine Oyman / MediaCat Kitapları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Örnek Vaka İncelemesi 1 4 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 3 1 5 3 5 5 3 3 2 1 1 5 5
ÖÇ 2 5 5 3 1 5 3 5 5 3 2 2 1 1 5 5
ÖÇ 3 5 5 3 1 5 5 5 5 3 3 2 1 1 5 5
ÖÇ 4 5 5 3 1 5 5 5 5 3 3 3 1 1 5 5
ÖÇ 5 5 5 3 1 5 5 5 5 3 3 2 1 1 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek