GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHIR330 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersinin amacı, pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım kanalları ve tutundurma) entegrasyonu ve tutundurma karması araçlarının (kişisel satış, satış geliştirme, doğrudan satış, pazarlama halkla ilişkileri ve reklam) entegrasyonu konularının, teorik ve uygulama yönleriyle ele alınarak incelenmesidir.


Dr. Öğretim Üyesi Sezgi Turfanda


1 Bütünleşik Pazarlama İletişimi kavramına ilişkin temel terminoloji, teori ve kavramları tanımlar.
2 Pazarlama alanında, ürün, fiyat, dağıtım kanalı ve tutundurma yöntemlerinde kullanılan stratejileri açıklar.
3 Pazarlama İletişimi karmasında yer alan elemanları (kişisel satış, satış geliştirme, doğrudan satış, pazarlama halkla ilişkileri ve reklam) tanımlar.
4 Bütünleşik pazarlama ve iletişim planlama aşamalarına uygun kampanya dizayn eder
5 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile ilgili kuram ve yapıları uygulama yöntemleriyle ilişkilendirir.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Yok


Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersi kapsamında, bir marka, kurum ya da müşteri için tutundurma amaçlı iletişim stratejisi geliştirebilmede gerekli olan bilgiler teorileri, kavramları ve uygulama yönleriyle ele alınıp irdelenecektir. Bu bağlamda kişisel satış, satış geliştirme, doğrudan satış, pazarlama halkla ilişkileri ve reklam gibi unsurlar ayrıntılarıyla incelenecek ve bir markanın 360 derece reklam kampanyası tasarlanacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İletişimi Kavramı
2 Pazarlama Kavramı ve Pazarlama İletişimi
3 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları - I
4 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları - II
5 Reklam Kavramı
6 Reklamın İletişim ve İşleyiş Sürecine İlişkin Modeller
7 Stratejik Reklam Kampanya Planlaması
8 Ara Sınav
9 Bütünleşik Pazarlama İletişimi kapsamında, Temel Yaratıcı Stratejiler
10 Çeşitli Reklam Ortamlarında Reklam Tasarımı ve Uygulamaları- I
11 Çeşitli Reklam Ortamlarında Reklam Tasarımı ve Uygulamaları- II
12 Sosyal Medya ve Etkileyen (Influencer) Pazarlama
13 İçerik (Content) Pazarlaması ve Entegre Kampanyalar
14 Final Sunumları
15 Final sınavı

• Ders notları, Güncel makaleler, • Nurhan Babür Tosun vd., Reklam Yönetimi, 2018, İstanbul: Beta Basım • Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, 2009, İstanbul: Say Yayınları • Tolon, M., Zengin, A.Y., Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi, 2016, Ankara: Detay Yayıncılık • Odabaşı, Y., Oyman, M., Pazarlama İletişimi Yönetimi, 2009, İstanbul, Mediacat • Altunışık, R.,Özdemir, Ş., Torlak, Ö., Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, 2014, Beta Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 7 14 98
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 160

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek