GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHIR322 Reklam Kampanyaları Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Reklam Kampanyaları dersinin amacı, öğrencilerin reklam kampanyasında yer alan ürün, hedef kitle ve rakip analizi, yaratıcı strateji ve yaratıcı taktiklerin geliştirilmesi, medya planı vb. konulara ilişkin teorik bilgiyi öğrenerek etkili ve yaratıcı bir reklam projesi oluşturmasını gerçekleştirmelerini sağlamaktır.


Doç.Dr. Ceyda Deneçli


1 Reklam kampanyasını ve içeriğini tanımlar
2 Reklam kampanyasında projeye zemin oluşturacak araştırmayı yapma ve yazma becerisini gösterir
3 Bir reklam kampanyası sürecindeki tüm basamakları (durum analizi, hedef kitle belirleme, ürün/hizmet/kurum analizi, rakip ve pazara analizi, yaratıcı strateji ve taktiği oluşturma, medya planı, bütçeleme, ölçme-değerlendirme) planlar
4 Sektör öncesi deneyim kazandıracak reklam kampanyası yaratım sürecinde yaratıcı ekibin bir üyesi olarak harekete geçer
5 Reklam kampanyasında iletişim amaçlarına en uygun startejileri geliştirir

Birinci Öğretim



Yok


Reklam kampanyalarında stratejik planlama, geliştirme ve uygulama süreciyle ilgili pazarlama, tüketici davranışları, ürün, hedef kitle ve rakip analizi, reklamda yaratıcı strateji ve yaratıcı taktiklerin geliştirilmesi, reklam kampanyalarında mesaj ve medya stratejisi, çeşitli reklam ortamlarında reklam kampanyası uygulamaları örneklerle anlatılacaktır. Öğrencilerin reklam kampanyası geliştirmesi ve sunması sağlanacaktır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş dersi, reklam kavramı ve reklam kampanyası tanımı
2 Reklam kampanyası aşamaları, Brief tanımı.
3 Rakipler ve pazarın analizi, markaların belirlenerek ödev gruplarının oluşturulması
4 SWOT ve hedef kitle analizi
5 Reklam kampanya amacının tespiti
6 Mesaj stratejisi
7 Mesaj stratejisi
8 Reklam Kampanyasında Yaratıcı Süreç
9 Ara sınav
10 Reklam Kampanyasında Yaratıcı Süreç, Story board hazırlama, reklam kampanyaları örneklerinin incelenmesi
11 Reklam kampanyalarında kullanılan mecraların seçimi
12 Çeşitli Reklam Ortamları için Anlatım Formatları ve Çekim Teknikleri
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 40 40
Derse Katılım 14 1 14
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 139

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek