Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD409 | Transmedya | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı; öğrencilere çeşitli reklam uygulamalarından, sosyal sorumluluk projelerine kadar geniş yelpazede farklı amaçlarla kullanılan transmedya anlatı stratejilerini yeni medya teknolojisinin sağladığı olanaklar çerçevesinde tartışabilecekleri temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Ferhat Dumanlı
1 | Postmodern televizyon anlatılarını farklı yaklaşımlarla inceleyerek transmedya anlatılarının analizini yapar. |
2 | Medyalararası etkileşimi transmedya anlatılarında uygular. |
3 | Transmedya anlatı stratejilerini yeni medya, yöndeşme ve postmodern anlatılar arasında ilişki kurarak değerlendirir. |
4 | Transmedya anlatılarına ekonomi-politik açıdan yaklaşarak yeni anlatı stratejileri ile tüketim kültürü arasındaki ilişkiyi değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
-
Dersin içeriğini; transmedya anlatılarının kavramsal boyutu, tarihsel süreci, hikaye oluşturma aşamaları, medyalararası kurduğu iletişim; postmodern anlatıların medya ve marka etkileşimi gibi konular oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Transmedya hikaye anlatımı kavramına genel bakış | ||
2 | Transmedyanın kısa tarihi | ||
3 | Transmedya deneyimi | ||
4 | Transmedya deneyimi | ||
5 | Transmedya pratiklerinden örnekler | ||
6 | Transmedya pratiklerinden örnekler | ||
7 | Transmedya pratiklerinden örnekler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Transmedyanın eğitime uygulanması | ||
10 | Transmedya pazarlama | ||
11 | Transmedya hikaye evreni oluşturma | ||
12 | Transmedya hikaye evrenini geliştirme | ||
13 | Transmedya hikaye evreninin gerçek yaşamda uygulanması | ||
14 | Geliştirilen transmedya evrenin deneyimlerinin yorumlanması |
E. Aktan, Transmedya hikayeciliği, LİTERATÜRK ACADEMİA, 2018. D. Sezen, Trasnmedya Alıntılar, AUZEF, N. Babür Tosun, Marka Yönetimi, Beta yayınevi
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |