Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EGST334 | Sanat ve Yemek | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Farklı sanat dönemlerini ve ünlü ressamları ve resimlerini anlamak. Renkleri ve estetik boyutları analiz etmek. Yiyeceklerin renk ve besin kombinasyonlarını sanat ve müzik ile birleştirerek, yiyecekleri edebiyatta ifade edebilmek.
Doç.Dr.Zehra Dilistan Shipman
1 | Yiyecek sunumunun sanatsal ve estetik boyutlarını farklı sanat dönemleri ve akımları üzerinden tanımlayabilme ve açıklayabilme. |
2 | Hem mutfak sanatlarında hem de geleneksel sanat formlarında duyusal öğeleri (tat, koku, görsel) analiz edebilme ve değerlendirebilme. |
3 | Yiyeceği görsel sanatlar, edebiyat ve müzik gibi çeşitli sanat formlarıyla birleştiren disiplinler arası yaklaşımlar geliştirebilme. |
4 | Estetik prensipleri anlayarak, yiyecek öğelerini içeren özgün sanatsal projeler oluşturabilme. |
5 | Araştırma ve pratik deneyler yoluyla farklı sanat formlarında yiyeceğin rolünü ve kültürel önemini değerlendirebilme. |
6 | Mutfak sanatlarını diğer sanatsal disiplinlerle birleştiren disiplinler arası projelerde etkin şekilde iş birliği yapabilme. |
7 | Yiyecek ve sanatla ilgili sanatsal kavramları ve projeleri sözlü sunumlar ve yazılı çalışmalar yoluyla sunabilme ve savunabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders, yiyecek ve sunumunun sanatsal ve estetik boyutlarına/olasılıklarına odaklanır. Öğrenciler, yiyeceklerin rolü ve sanatta tat ve kokunun önemi üzerine düşünmeye teşvik edilir. Daha sonra, kendi sanatsal uygulamalarında yiyeceklerin, pişirmenin, yemenin ve beslemenin rolünü daha fazla keşfetmeye yönlendirilirler. Ders, teorik araştırmanın yanı sıra pratik deneyleri de içerir. Ders, disiplinler arası iş birliklerini teşvik eder. Öğrenciler, katılımları ve tartışma konularına katılımları, haftalık ve final sunumları üzerindeki eleştirel düşünceleri açısından değerlendirilecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İzlencenin anlatımı tanışma | ||
2 | Renklerin anlamları - sembolizm - elma, nar, ayva, ekmek, istiridye, ıstakoz ve et | ||
3 | Tabak Sunum Sanatı – Çizgiler, Yaylar, Daireler Ve Üçgenler | ||
4 | Vincent Van Gogh- Ölülerin Öyküleri : Vincent Van Gogh ( Belgesel) | ||
5 | Öğrencilerin Natürmort çalışmaları ve hikayeleri | ||
6 | Andy Warhol (Pop art) yiyecek/İçecek objeleri üzerine çalışma – Örnek: Campells’s soup cans | ||
7 | Yiyecek/İçecek Obje Çalışma sunumları | ||
8 | Ara Sınav Proje teslimi | ||
9 | Avant Garde -Henri Matisse, Fauvism,Joan Miró Surrealism, Pablo Picasso Kubizm | ||
10 | Avant-Garde food presentations | ||
11 | Jazz ve Yemek | ||
12 | Karanlık Sanat- Francisco Goya- Gustave Moreau ve Symbolism:” Oedipus and the Sphinx” | ||
13 | Yazar ve Şairlere Göre Yemek - Turgut Uyar; Ahmet Hamdi Tanpınar; Abdülhak Şinasi Hisar- “Çamlıca’daki Eniştemiz” ( Deli Eniştemiz ve Yemekler) , Reşat Nuri Güntekin (Çalıkuşu) | ||
14 | Ekmek üzerine | ||
15 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Takım/Grup Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ev Ödevi | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||
ÖÇ 7 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 |