Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ERTS409 | Televizyon Reklamcılığı | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
Halkla İlişkiler Bölümü öğrencilerinin görev alacakları kurum ve kuruluşlarda medya ve medya planlaması yapma becerileri kazandırma
Dr. Öğretim Üyesi Murat SOYSAL
1 | Televizyon Reklamcılığı dersinde Televizyon yayın dünyası için, reklam veren için, reklam ajansları için reklamın önemi vurgulanacaktır. |
2 | Temel olarak iletişim faaliyetlerinden birisi olan reklam ve tanıtımın önemi, ülke ekonomisine , sektörel kalkınmaya katkılara öğretilecektir. |
3 | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında hem ülke içinde hem de ülke dışında mesleki yeterliliklerinin artırılarak, mesleğe atılmaya hazır öğrenciler yetiştirmek. |
4 | Kamera, ışık, ses, dekor gibi aletlerin teknik teknik özellikleri ve kullanımlarının yanı sıra metin hazırlama, senaryo yazabilme ve senaryonun uygulanması süreçlerini öğrenmeleri için uygulamalı çalışmalar yartırmak, reklam filmi hazırlamak. |
Birinci Öğretim
Medya Planlamasında en önemli hususlardan birisi olan reklam konusunda bilgi ve becerilerin arttırılması yanında uygulamalı reklam taramaları yaptırmak.
İletişim bilgi ve becerileri kazanmak, medya hakkında detaylı bilgi edinmek, medya planlaması yaparken dikkat edilecek hususları öğrenmek ve reklam ve tanıtım yapabilecekleri medya kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | İletişim ve İletişimle İlgili tanımlamalar | |||
2 | İletişimin tarihsel süreci | Dersler senkron olarak sanal kampüs üzerinden yapılmaktadır. | ||
3 | İletişimin işlevi, iletişimin toplumlar arası işlevi, iletişimin uluslararası etkisi. | Bilgiler kaynaklardan derlenerek, hazırlanan sunum dosyası üzerinden konular işlenmekte ve ayrıca öğrencilere ödevler vererek uygulama becerileri kazandırılmaktadır. | ||
4 | Medya ve İletişim araçları | Dersler sunum dosyaları üzerinden senkron olarak yapılmaktadır. | ||
5 | Medyanın tanımı, medyanın tarihçesi, medya kuruluşlarının işlevi. | Derslar teorik ve uygulamalı olarak ödevlerle desteklenmektedir. | ||
6 | Reklam nedir? Reklamın amaçları. | Dersler teorik ve uygulamalı olarak gerçekleştirilmektedir. | ||
7 | Sponsorluk ve Reklam, reklamın ekonomik ve sosyal etkileri. | Özellikle televizyon başta olmak üzere sponsorluk reklamlarıyla ilgili alan araştırması yaptırılarak daha sonra konular teorik olarak anlatılarak bilgiler pekiştirilmektedir. | ||
8 | Reklam Türleri. | Halkla ilişkilerin en önemli unsurlarından tanıtımı güçlendirmek için reklam çeşitlerinin kavratılması için teorik anlatıma ek olarak araştırma ödevi verilmektedir. | ||
9 | Reklam Türlerine devam. | Teorik ve ödevlerle desteklenen bilgiler örneklendirilerek konunun anlaşılmasına yardımcı olunmaktadır. | ||
10 | Reklamın amaçları | Teroki bilgilerin yanında öğrencilere ödevler verilerek konular anlatılmaktadır. | ||
11 | Reklam araçları, Basılı reklam aracı olarak Gazete | Medya ve medya planlaması dersinin amacına uygun olarak reklam araçları ve bu reklam araçlarından tarihi bir öneme sahip olan gazete ve reklam ilişkisi kurulmaya çaılışılmaktadır. | ||
12 | Reklam aracı olarak dergi, Doğrudan postalama ve diğer basılı reklam materyalleri. | Teorik bilgilerin yanında uygulama örnekleri de öğrencilerin ödevlerle katkısı sağlanarak anlatılmaktadır. | ||
13 | Yayın Yapan Reklam Ortamları, Reklam aracı olarak Radyo. | Teorik bilgilerle pratik uygulamalar karşılaştırmalı ve araştırmaya dayalı olarak öğrencilerin de sürece dahil edilmesiyle öğretilmektedir. | ||
14 | Televizyon Reklamları, Hareketli reklamlar, Hareketsiz reklamlar, diğer reklam türleri. | Televizyon medya için en önemli tanıtım aracı olarak günümüzde de görevini ifa etmektedir. Öğrencilerden televizyonlardaki reklamlarla ilgili tarama yapılmasını ve tahlil edilmesi istenmektedir. Ayrıca diğer reklam türlerinde de tanıtımın önemi ortaya koyularak teorik bilgilerle desteklenerek aktarılmaktadır. |
E. Özgür GÖNENÇ, `Medya Dünyası`, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları,2004 B.Zakir AVŞAR, Müge ELDEN, `Reklam ve Reklam Mevzuatı` RTÜK Yayınları, 2004 Mark TUNGATE, `Reklamcılığın Global Tarihi`, Media Cat Kitapları,2007 Ergün YOLCU, `Televizyon Reklamcılığı` Emek Matbaacılık, 2001
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Gözlem | 7 | 1 | 7 |
Alan Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Rapor Sunma | 4 | 1 | 4 |
Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Proje Sunma | 5 | 1 | 5 |
Makale Yazma | 5 | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
Rapor | 4 | 1 | 4 |
Ev Ödevi | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 104 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 |