Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ERTS330 | Belgesel Sinema | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Belgesel, sinema tanımlarını doğru yaparak belgesel sinema ile arasındaki farkları öğretmek. Belgesel sinemanın içerik ve teknik detayları, etik ilkeleri ve belgeselcilerin prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak
Dr. Öğr. Üyesi Fulya Toy
1 | Belgesel, Sinema ve Belgesel Sinema kavramlarının ayrımını öğretilmesi. |
2 | Belgesel sinema filmi hazırlama süreçleri, etik yaklaşımlar ve metin hazırlama bilgi ve becerilelrinin kazandırılması. |
3 | Öğrencilerimizden belgesel sinema filmi izleme ve tahlil etme becerilerini geliştirmeleri için pratik ödev ve proje çalışması yapmaları istenecek. |
4 | Belgesel sinema filmi çekim projesi gerçekleştirilecek ve bu filmin belgesel sinema kriterlerine uygun olarak hazırlanması sağlanacaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Belgesel sinema filmi çekmek, belgesel sinema filimlerini tahlil etmek, filimlerin belgesel sinema prensiplerine uyup uymadığı konusunda çalışmalar yapmak, proje ödevleri hazırlatmak faydalı olacaktır.
Belgesel ve sinema kavramları, belgesel sinema nedir sorusunun cevaplanması, Belgesel sinema ile kurgusal sinemanın, belgeselle belgesel sinema arasındaki farklar, belgesel sinema örnekleriyle ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Belgeseller gerçeklik hakkandadır, Gerçekten olmuş bir şey hakkındadır. Bulanık kavramlar ve değişim. | ||
2 | Belgeselciler topluluğu, Belgesel Sinemada metin külliyatı, geleneksel uygulamalar dönemler, hareketler biçemler. | ||
3 | Başkalarını temsil etmenin etik yönü. | ||
4 | Belgesel filmlere kendi sesini veren nedir? Sesin nitelikleri. | ||
5 | Anlatıcının sesi ve belgesel bakış. | ||
6 | Düzenleme. | ||
7 | Gerçeklik ve onu cisimleştirme arzusu, Belgesel için yetersiz bir zemin, farklı etmenlerin noktası olarak belgesel. | ||
8 | Retorik konuşma. | ||
9 | Kurban ya da fail olarak insan, Ulusal kimlik inşası. | ||
10 | Belgesel Biçemler ve Yönetmenin sesi şiirsel biçem. | ||
11 | Gözlemci biçem | ||
12 | Dönüşlü Biçem | ||
13 | Toplumsal meseleler ve kişisel portreler. | ||
14 | Belgesel hakkında nasıl etkili bir şekilde yazabiliriz. |
Dave SOUNDERS, `Sinemaya Giriş Belgesel`, Kolektif Kitap, 2014 Bill NİCHOLSEN, `Belgesel Sinemaya Giriş`, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2017 Yayın Yönetmeni: Hakan AYTEKİN, `Belgesel Sinema`, Golden Medya, 2011
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |