Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ERTS314 | Türk Sineması | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı sinemanın Türkiye’ye girdiği yıldan (1896) günümüze kadar olan tarihsel gelişme sürecini açıklamaktır.
Pro.f Dr Gülseren Yücel
1 | Sinemanın Türkiye’ye girdiği yıldan günümüze kadar olan tarihsel gelişme süreci açıklar |
2 | Toplumsal yapıdaki değişmelerle sinemadaki değişmeler arasındaki ilişkileri kavrar. |
3 | Türk sinemadaki gelişmelere yön vermiş yönetmenlerin filmlerini analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Onar yıllık zaman dilimleri içinde sinemadaki değişimler irdelenecek, toplumsal yapıdaki değişmelerle sinemadaki değişmelerin ilişkisi kurulacak, sinemadaki gelişmelere yön vermiş yönetmenlerin filmleri analiz edilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Sinemanın Türkiye’ye Gelişi, Osmanlı İmparatorluğu Dönemi İlk Sinemacılar,1896-1922 | |||
2 | Cumhuriyet Dönemi, Muhsin Ertuğrul’un Tiyatro etkisinde sineması,1922-1939, M. Ertuğrul Sonrası Geçiş Dönemi 1939-1950 | |||
3 | Sinemacılar Dönemi, Lütfü Akad’ın Getirdiği Yenilikler,1950-1960 | |||
4 | Sinemamızın ilk Auteur Yönetmeni Metin Erksan, | |||
5 | Yeşilçam Sinemasının Altın Yılları, Toplumsal Gerçekçilik Akımı , 1960-1970 | Film izleme | ||
6 | Yeşilçam Sisteminin Çöküşü, Yılmaz Güney’in Getirdiği Yenilikler, 1970-198 | |||
7 | 1980’li Yıllar, Yeni Sinemacılar Dönemi, Yavuz Turgul, Erden Kıral, Ömer Kavur | |||
8 | Küreselleşme olgusunun sinemamıza etkileri, Eurimages Fonunun katkıları, Bağımsız Sinemacılar dönemi, 1990’lı Yıllar | |||
9 | 2000’li yıllar Türk Sineması; Nuri Bilge Ceylan, sinemamıza uluslararası başarılar getiren auteur yönetmen | |||
10 | 2000’li yıllar Türk Sineması; Derviş Zaim, geleneksel sanatlarla yeni bir sinema dili arayışları | |||
11 | 2000’li yıllar Türk Sineması; Reha Erdem,montaj sinemasının yaratıcı yönetmeni | |||
12 | 2000’li yıllar Türk Sineması, Zeki Demirkubuz, karanlık öyküleri ile insan ruhunun derinlerine inen yönetmen | |||
13 | Günümüz Türk Sineması hakkında genel bir değerlendirme |
Toplumsal Değişme ve Türk Sineması; Gülseren Yücel (Güçhan) Türk Sinema Tarihi, Ii II . cilt,Giovanni Scognamillo Türk Sinemasının Estetik Tarihi, Tunç Yıldırım Sinema Toplum Siyaset, Levent Yaylagül
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |