| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EUAI307 | Uluslararası Göç Politikaları | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders geniş bir perspektifte yakın zamandaki ülkeler arası göç hareketlerini, göçmenleri, mültecileri ve ekonomik göçmenleri olduğu kadar geri dönüş yapan göçmenleri ve expat’leri inceleyecektir. Göçmenlerin yerleştikleri ülkelerde karşılanış biçimini mercek altına alıp, değişik ulusal ve uluslararası politikaların etkisi hakkında kanıta dayalı çıkartımlar yapmaya çalışılacak. Aynı zamanda ulusal ve uluslararası medyanın göçmenlik hakkındaki algıyı nasıl biçimlendirdiğini tartışılacak. Göçmen topluluklarına dışardan bakan bu yaklaşımların yanısıra, bu ders öğrencileri göçmen topluluklarının yerleştikleri ülkede kendilerini nasıl gördüğünü ve kendi aidiyet ve bulundukları topluma katılım duygularını araştırmayı teşvik edecektir. Göçmen toplulukları hakkında bu yarı-içerden bakışı ve anlayışı oluşturmak üzere, öğrenciler göçmenlerin oluşturduğu sosyal medyayı ve kültürel üretimleri inceleyecektir.
Doç. Dr. Berna Aksoy ÖZCAN
| 1 | Göçün küresel siyaset açısından önemini kavrar |
| 2 | Öğrenciler, uluslararası göçün temel kavramlarını, farklı göç türlerini (iş göçü, mültecilik, aile birleşimi vb.) ve göç süreçlerini açıklayan başlıca teorileri öğrenirler. |
| 3 | Öğrenciler, göçle ilgili farklı perspektifleri değerlendirme, karmaşık sorunları analiz etme ve kanıta dayalı argümanlar geliştirme becerisi kazanırlar. |
| 4 | Göçle ilgili karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirme ve farklı politika seçeneklerini değerlendirme becerisi kazanırlar. |
| 5 | Göçün uluslararası ilişkiler, güvenlik, insan hakları, kalkınma ve küresel yönetişim gibi alanlardaki önemini ve etkilerini kavrarlar. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Göç konusundaki önerilen makaleleri okumak
1-)Ülkelerin göç politikalarının küresel siyasette incelenmesi 2) Göç ve ekonomi ilişkisini anlamak 3) Göç ve siyaset ilişkisini analiz etmek 4) Göç ve insan haklarını incelemek
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Göç Terimlerine Giriş | ||
| 2 | Uluslararası göçün nedenleri | ||
| 3 | Küreselleşme ve İnsanlığın Göç Süreci | ||
| 4 | Göç Teorileri | ||
| 5 | Ulusal göç politikaları (evsahibi ülke-karşılayıcı ülke) | ||
| 6 | Ulusötesicilik ve ulusal kimlik | ||
| 7 | Ulusötesicilik ve kültürel çeşitlilik | ||
| 8 | midterm exam | ||
| 9 | Göç ve insan hakları (kadın hakları, çocuk hakları) | ||
| 10 | Göç ve kalkınma | ||
| 11 | Göç ve entegrasyon (karşılayıcı ülkenin sosyal, kültürel, eğitim boyutları) | ||
| 12 | İklim Değişikliği ve Göç | ||
| 13 | AB Göç Politikası, Seçilmiş Göçmen Politikası | ||
| 14 | Küresel Göç Yönetimi ve Yükselen Milliyetçilik |
Stephen Castles, Mark J.Miller/The Age of Migration, Springer, 1998, textbook A. Constant, K.Zimmermann, `IMMIGRANT PERFORMANCE AND SELECTIVE IMMIGRATION POLICY: A EUROPEAN PERSPECTIVE`, National Institute Economic Review,2005. AKSOY ÖZCAN, B. (2023). THE SELECTIVE IMMIGRATION POLICY OF THE EUROPEAN UNION IN THE LABOUR MARKET FOR THE NON-EU NATIONALS. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(4), 265-286. https://doi.org/10.53443/anadoluibfd.1273262
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 128 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 |
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 |
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 |
| ÖÇ 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |