GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EFRA302 Fransızca II Seçmeli Ders Grubu 3 6 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Yeni Çağ’ın ardından gelen süreci öğrencilerle beraber anlamak yeni kavramları ve yeni yaşam biçimini anlamaktır. Özellikle on sekizinci yüzyılın sonundan sonra değişen yaşam koşulları, kapitalistleşme, proletaryanın ortaya çıkışı, siyasi gelişmeler bu dersin ana kavramlarıdır. Fransız Devrimi ile başlayan bu dönem, II. Dünya Savaşı Soğuk Savaş Dönemi’ne değin devam edecektir.


Dr.Öğr. Üyesi Burcu Belli


1 Öğrencilerin düzenli okuma yapmaları sağlanır
2 öğrencilerin bütünleşik ve karşılaştırmaları tarih yönleri gelişir
3 öğrencilerin yakın dönemdeki gelişmeleri takip etmeleri saplanır
4 öğrencilerden farklı kültürlere merak duymaları beklenir ve sağlanır

Birinci Öğretim


yok


-


Öğrencilere iyi seviyede Fransızca konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak, gramer kurallarını öğretmektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 : Dersin içeriği, öğrencilerden beklentiler ve dersin nasıl işleneceği Avrupa odaklı tarih yazımı nedir, neden tercih edilir?
2 : Antik Yunan, Roma tarihi, Orta Çağ ve Yeni Çağ ders özeti. Yakın Çağ Avrupa ne demek? Neresidir, hangi devletler yer alır. Öncesinde neler oldu
3 Modernleşmek ve modernlik nedir? Çatışma, ayaklanma ne demek? Monarşi ne demektir? Devrim ne anlama gelir
4 Avrupa’da iç çatışmalar, Felemenk Devrimleri
5 Fransız Devrimi’ni anlamak
6 vize öncesi genel tekrar
7 Vize sınavı
8 Devrim sonrası Fransa
9 Liberalizm ve milliyetçilik, nedir Avrupa’da ne anlama gelmiştir
10 Avrupa’da milliyetçi girişimler ve liberal ekonomi, kapitalizm nedir? Kökenleri nelere dayanır?
11 Milliyetçilik, din, yeni dünyada laiklik, sanat.
12 1848 İngiliz Devrimi ve sonuçları
13 Avrupa’da kutuplaşma, I. Dünya Savaşı ve Sonuçları
14 I. Dünya Savaşı sonrası Avrupa, II. Dünya Savaşı ve sonrası, Soğuk Savaş, Rus modernleşmesi .

Charles Tilly, Avrupa’da Devrimler: 1492-1992, ( İstanbul: Literatüre Yayınları, 2005 ) Eric Hobsbawm, Devrim Çağı 1789- 1884, ( Ankara: Dost Yayınları, 2020 ) Eric Hobsbawn, Parçalanmış Zamanlar: 20. Yüzyılda Kültür ve Toplum, ( İstanbul: Agora Yayınları, 2014) S.N. Eisenstadt, Modernleşme: Başkaldırı ve Değişim, (Ankara: Doğu- Batı Yayınları, 2014 )



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 6 6
Quiz 1 9 9
Derse Katılım 1 6 6
Tartışma 1 2 2
Soru-Yanıt 1 5 5
Beyin Fırtınası 1 20 20
Makale Kritik Etme 1 12 12
Bireysel Çalışma 1 6 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 1 12 12
Performans 1 2 2
Quiz için Bireysel Çalışma 1 12 12
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek