Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EBLG443 | Tasarım Kalıpları | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Dersin amacı, nesneye yönelik modelleme ve tasarımda yaygın olarak karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik tasarım kalıplarını öğretmektir.
Dr. Öğr.Üyesi Aliye SARAÇ
1 | Öğrenciler literatürdeki temel tasarım kalıplarını kullanarak yazılım gerçekleştirebilme yeteneği kazanır. Öğrenciler en sık ortaya çıkan kodlama kusurlarını tanıma ve düzeltme yeteneği kazanır. |
2 | Öğrenciler nesne yönelimli analiz, tasarım ve kodlama etkinliklerini daha yetkin düzeyde yürütebilme yeteneği kazanır. Öğrenciler yazılım bakım etkinliklerinde adım adım iyileştirme yöntemini kullanma yeteneği kazanır. |
3 | Öğrenciler bir yazılımın dışarıya verdiği servisleri değiştirmeden o yazılımı iyileştirebilme yeteneği kazanır. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yok
NYP temel ilkelerinin ve UML şemalarının hatırlatılması, Dörtlü çete tasarım kalıpları, Seçme kod kusurları
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | NYP temel ilkelerinin ve UML şemalarının hatırlatılması | ||
2 | Kod Kusurları (Duplicate code, Long method, Large Class) ve Yeniden Düzenleme Eylemleri | ||
3 | Kod Kusurları (Divergent Change, Shotgun Surgery, Primitive Obsession) ve Yeniden Düzenleme Eylemleri | ||
4 | Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları | ||
5 | Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları | ||
6 | Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları | ||
7 | Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları | ||
10 | Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları | ||
11 | Dörtlü Çete tasarım kalıpları ve uygulamaları | ||
12 | Konu Tekrarı | ||
13 | Konu tekrarı |
Design Patterns – Elements of Reusable OO Software, Erich Gamma et.al (Gang of Four), Addison-Wesley, 1994 Refactoring: Improving the Design of Existing Code, Martin Fowler. Addison-Wesley, 1999
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |