Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EBLG343 | Yapay Zeka | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders, Yapay Zekâya (YZ) giriş niteliğinde bir keşif sunarak, temel kavramları, tarihçesini ve YZ teknolojilerinin evrimini kapsamaktadır. Öğrenciler; makine öğrenmesi, derin öğrenme ve sinir ağları dâhil olmak üzere çeşitli YZ yöntemlerini ve bunların sağlık, finans ve eğlence gibi sektörlerdeki gerçek dünya uygulamalarını anlayacaklardır. Ders, teknik olmayan bir yaklaşımı vurgulayarak, önceden YZ ya da kodlama deneyimi olmayan öğrenciler için erişilebilir hale getirilmektedir. Görsel materyaller, vaka çalışmaları ve etkileşimli alıştırmalar sayesinde öğrenciler, karmaşık YZ kavramlarını ilgi çekici bir biçimde kavrayabileceklerdir.
Dr. Savaş Ünsal
1 | Yapay zekâ kavramları, teknikleri ve yöntemleri konusunda temel bir anlayış kazanın. |
2 | Teknik olmayan bir yaklaşımla yapay zekâ, makine öğrenmesi, derin öğrenme ve sinir ağları hakkında bilgi edinilmeesi |
3 | Yapay zekânın farklı sektörlerdeki pratik uygulamalarını keşfedin ve beraberindeki etik hususları anlanması |
4 | YZ araçları, platformları ve kodsuz (no-code) çözümlerle tanışarak, yapay zekâyı programlama bilgisi olmayanlar için erişilebilir hale getiriilmesi |
5 | YZ alanındaki kariyer fırsatları hakkında bilgi edinin ve bu fırsatlara nasıl hazırlanacağınızı öğrenilmesi |
Birinci Öğretim
YOK
Öğrencilerin, derse başlamadan önce bilgisayarlarına (PC/notebook) Python ve Jupyter Notebook kurmaları tavsiye edilmektedir.
Ders boyunca öğrenciler ayrıca yapay zekânın etik ve toplumsal yansımalarını inceleyecek, temel YZ araçlarını ve platformlarını tartışacak ve YZ endüstrisindeki kariyer fırsatlarını keşfedeceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler, yapay zekânın mevcut ve gelecekteki potansiyelini kapsamlı bir şekilde anlayarak, onun modern dünyayı şekillendirmedeki rolünü takdir etmeye ve YZ ile ilgili olası kariyer yollarını değerlendirmeye hazırlanmış olacaklardır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Yapay Zekaya Giriş | ||
2 | Yapay Zeka Alanları | ||
3 | Yapay Zeka için Programlama Dilleri ve Algoritmaları | ||
4 | Makine Öğrenmesine Giriş | ||
5 | Makine Öğrenmesi İş Akışı | ||
6 | Makine Öğrenmesi Model Kurulumu ve Değerlendirme | ||
7 | Yapay Zekanın Etik ve Toplumsal Yansımaları | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Denetimli Öğrenmeye Detaylı Bakış | ||
10 | Denetimsiz Öğrenmeye Detaylı Bakış | ||
11 | Pekiştirmeli Öğrenmenin Temelleri | ||
12 | Derin Öğrenme ve Yapay Sinir Ağları | ||
13 | YZ Kariyerleri ve İş Profilleri | ||
14 | Yapay Zekanın Geleceği | ||
15 | Final Sınavı |
Artificial Intelligence: A Modern Approach" by Stuart Russell and Peter Norvig
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |