Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Uygulamalı araştırmanın işlev, biçim ve sistemleri belirlemedeki rolünü ve bunların insan koşulları ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak |
2 |
Mimarın kamu yararına çalışma, tarihi kaynaklara saygı gösterme ve yerel ve küresel komşular için yaşam kalitesini iyileştirme sorumluluğunu anlamak. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Temel konseptler
Koruma kriterleri |
|
|
2 |
19. yüzyıla kadar Koruma Konseptinin gelişimi |
|
|
3 |
20. Yüzyılda Koruma Kavramının Gelişimi
Venedik Tüzüğü |
|
|
4 |
Kültürel çalışmalar
Dünya Mirası |
|
|
5 |
Restorasyon öncesi araştırma
Dokümantasyon teknikleri |
|
|
6 |
Deformasyon nedenleri
Güçlendirme, Temizleme, Tamamlama |
|
|
7 |
Yeniden yapılanma
Arkeolojik Restorasyon |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
Yeniden işlevlendirme örnekleri, vaka çalışmaları |
|
|
10 |
Bölgesel ölçekte koruma çalışmaları |
|
|
11 |
Sit Koruma Projeleri Geliştirme
Kentsel koruma vaka çalışmaları |
|
|
12 |
Dünyadaki koruma örnekleri |
|
|
13 |
Tarihsel bağlamda çağdaş mimari tasarım |
|
|
14 |
Koruma eğitimi
Uluslararası organizasyonlar
Yerel kuruluşlar ve yasalar |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Örnek Vaka İncelemesi |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
6 |
6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
12 |
12 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
88
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek